Friday, August 14, 2009

~ best Memories~

Dah lama sangat aku tak open Friendster. Tadi aku tengok balik gambar-gambar lama kat friendster. Mata aku terpandang satu folder 'percutian ke Terengganu'. So aku nak import masuk dalam blog ni..actually percutian ni dirancang semata-mata untuk menghadiri majlis perkahwinan ex-classmate kawan-kawanku di Poly PD di Ajil..aku ni main taram je..kawan diorang dh jadi kawan aku..so semua ex-classmate diorang pun dah macam ex-classmate aku, memandangkan most of them ada kat selatan. Macam aku pulak, ex-classmate aku kat POLISAS semua kat pantai timur..jauh..


Kitaorang bertolak pergi Terengganu pukul 12mlm..actually hari tu ada PRU..most of us jadi pooling clerk, head of pooling..jadi dh lepas relex2..mlmlah baru kitaorang bertolak..saje je nak rasa macamana rasanya menguruskan event yang penting ni..hik hiik..walaupun sebenarnya, aku wajib mengundi (1st time) mengundi sebenarnya..tapi aku tak laksanakan pun tanggungjawab itu..Future, aku janji aku akan mengundi...dah rasa dah jadi pooling clerk..so nk rasa macamana memangkah..hehehe..macam2 peristiwa masa hari mengundi tu, kitaorang salah sebut nama (satu orang India)..dah kena marah dgn org India tu..itu belum lagi tgk kerenah auntie2 yang mcm lawak bila parti yang diorang nak pangkah takde kat kertas tu..pangkah je lah..hehehe..kertas rosak pun banyak..


Kitaorang pergi naik van..sewa van..nasib baik ada siti..dialah yang cari..so driver pada hari itu adalah Apai n Man and sorang lagi kawan dia yang aku dah lupa nama..memang best lah sepanjang perjalanan kitaorang ni..yang penting pagi2 kitaorang drop by solat subuh kat satu masjid kat Beserah, Kuantan..(rindunyerrr tempat ni...sebab zaman2 kat polisas n aku belajar kereta kat sini)...then aku dengar kuliah subuh kat situ..ermmm..syahdunya rasa dhlama aku tak dengar kuliah subuh..:-)..then sampai kat Kemaman, isi minyak ..tgk paper..aku ingat lagi paper Utusan...cover page..ex-menteri pulau pinang duduk tengah2 dikelilingi ramai wartawan..muka macam org patah hati..sebab pulau pinang jatuh ke tangan pembangkang..kemudian baca lagi paper, 5 negeri jatuh ke tangan pembangkang...ermmm..aku tgk pulak Dun yang aku jaga semalam, jatuh juga kat tangan pembangkang..ermm..memang dah agak dah..sebab masa kitaorang kira undi tu pun..majoriti lebih kepada pembangkang..tapi aku membangkang sekeras-kerasnya kalau ada yang cakap..sistem penggiraan pengundian ni tak betul..sebab masa kira undi tu ada 2 pemerhati politik..kitaorang kira berkali-kali..so pada yg cakap..sisitem pengiraan undi tak betul...korang gi lah jadi kerani pengundian hari tu..baru tau macamana..


Part yang paling best sepanjang perjalanan kitaorang ni masa on the way balik JB..besnyerr sampai Marang...namapak orang jual satar..kitaorang singgah..beli tak menahan banyak yang amat..nampak orang jual kopok lekor..kitaorang singgah..tp kopok lekor Marang memang sedapp..pastu ada satu kawasan sebelum sampai kemaman, ada orang jual kacang rebus..akuni jual mahal lah tak nak beli..budak2 ni beli..perghhh sedap siott bila aku makan ..sebab fresh glerr..dan aku boleh katakan..itulah kacang rebus yang paling sedap dan aku tak jumpa lagi sekarang..rasa macam nak pergi lagi kat sana..ada satu insiden yang tak boleh lupa..otw tu tayar van yang kitaorang naik pancit..hahahaha..dahlah kat situ area mmg xd orang..hutan..hisyy..nasiblah kawan Apai tu mekanik..so dialah yang betulkan..dan akhirnya kitaorang sampai juga kat JB dengan selamat..


Dan itulah percutian terakhir kot bagi kami ni bersama..sebab masing-masing sekarang ni dah ada keluarga sendiri..better diaorang spend time dgn family..tapi future tak tahulah aklau kitaorang buat satu arrangement yang baikkk punya walaupun dah ada family..jadi connection lagi besar sebab dengan family..hehehe..angan-angan..dan aku pun berterima kasih kat Ita sebab dialah aku kenal dengan semua ex-classmate dia dan akhirnya jadi kawan aku juga..hehehe..hope lepas ni aku akan kembali lagi ke bumi Terengganu..

waktu ni PRU13 ..aku rasa bahang PRU tu lebih gah berbanding kat Negeri aku sendiri (Johor)..coz aku pun salah seorang org terpenting pada hari tu..hehehe..ini masa kitaorang breakfast kat Kuala Berang..pagi-pagi baca paper tgk 5 negeri dh ditawan pembangkang...syiok pagi tuh




we all pergi Pulau Wan Man..pagi2 lagi masa tu..that time, Pualu wan belum siap sepenuhnya macam hari ni..itu dinamakan masjid Kristal..dan terapung..kiranya ini adalah nd masjid yg terapung kat Terengganu..




after check out..actually hotel ni best gak..sebab dekat dgn pantai..then accomodation dia pun boleh tahanlah..tapi aku lupa nama hotel ni apa..yg penting kat bandar Terengganu.Lelaki-lelaki yang ada dalam picture ini semua dh kahwin dah..hehehe..yang perempuan2 pulak, ada 3 org yg belum kawen..



aku suka pict nih..tak tau sebab apa..perasan cumil kott..time ni aween belum kawen lagi...




No comments: