Monday, January 4, 2010

"welcome 2010Masihi"

Pejam celik-pejam celik akhirnya tahun 2009M melabuhkan tirainya. Banyak pengalaman suka duka yang aku kutip sepanjang tempoh ini. Ada yang benar-benar terkesan dalam lubuk hati ku..ada juga yang ingin aku lupakan buat selama-lamanya. Apapun bagi aku terima kasih pada pengalaman kerana ianya menjadikan aku lebih mengahrgai diri sendiri lebih matang dan muhasabah diri.Bila aku buka semula diary yang 2009, aku lihat page pertama tulisan..aku teliti semula target dan impian aku pada tahun ni..Alhamdulillah sebahagian besarnya telah dapat aku capai..Manakala ada 3 perkara yang terpaksa dan harus aku forward ke tahun 2010. Apa dia azam aku tu???huhuhu..biarkanlah ianya menjadi rahsia peribadi aku sendiri..Dan seperti kebiasannya, tahun 2010 ini aku masih lagi menulis azam-azam aku..dan aku pastikan setiap bulan aku review semula..xdlah disiplin sangat..tapi aku harus.. ada juga azam yang memerlukan pengorbanan ..tapi..penyakit M tu sangta besar..macaman tuh..
Aku singkap semula sorotan perjalan hidupku sepanjang 2009. Banyakkah yang berubah???tentang apa yerk..yang pasti dalam perhubungan aku bersama insan yang bernama lelaki..aku rasa, aku masih lagi belum berjaya. Tak mahu menyalahkan mana-mana pihak, tetapi aku juga harus muhasabah diri dan buang mana yang perlu..apa yang pasti, sekarang bukanlah masanya utk aku mencari seorang boyfriend, tetapi lebih kepada misi mencari suami..huhuhu..perlu memang perlu..Tapi aku tidaklah desperate sgt, mana2 listed yang aku rasa tak perlu lagi dlm umur aku skrg..aku buang..yelah..mcm rupa..aku rasa zaman dulu kot bolehlah nk yg itu ini..buruk2 xnak...tapi apapun pandangan pertama penting..sebab dari pandangan pertama, barulah kita ada hati utk langkah seterusnya..setelah itu aku rasa..pandangan per1 tu dh jadi criteria yang last..inilah yang aku sering bincang bersama2 kaum hawa samada yg dh berkahwin atau tidak..hope 2010 menjanjikan sinarnya..meski aku sedar, aku jauh ditinggalkan dan bakal ditinggalkan oleh rakan baik ku sendiri...aku kena hadapi semuanya..relax sudah...:-)
Paling aku tak sangka sama sekali, aku berjaya menyambung pengajian ku..Alhamdulillah..sesuatu yang aku sendiri tak terjangkau dlm kepala utk masa yang terdekat ni. Tapi Allah percepatkan permintaan aku ni..(ada hikmah Allah lambatkan permintaan aku yang satu lagi)..hehehe.terima kasih kat kawan baik aku juga, Ipin sebab banyak menjadi penggalak. Aku amik dia sbg cth sbb dia dh ada anak, kebetulan waktu tu isteri dia tengah mengandung anak ke-2. Aku sedar, mudah bagi dia meminta pertolongan aku..well, akhirnya setelah bertungkus lumus selama satu semester, aku berjaya menghadapi final exam di UTM ..1st time pengalaman menjawab kertas peperiksaan di Uni..yerlah sblm ni kat Politeknik..lebih kurang sama jek..tapi memang susah gler..memandangkan soalan2 final ada ISO tersendiri..even lecture pun ckp, kalau dapat lebih 25% awk dpt jawab..mmg awk terorr lah..huhu...mmg agak susah dana gak stress aku sem permulaan ni..dgn nak ingat balik formula, almaklumlah dh 4 tahun x belajar..banyak benda nak catch up..ditambah dgn masalah peribadi aku (aku hampir2 memutuskan utk quit..semata2 krn manusia ituh)..tapi aku bertahan..aku berfikir panjang..akhirnya ..thanks ALLAH..i did well..pointer aku lebih..3.0..walaupun bukan Dean Award..aku sgt2 bersykur..sbb sepanjang tempoh ini, aku sgt2 tertekan..org tak nampak..cuma aku sendiri yg laluinya..mana yang tahu tu..terima kasih krn byk bagi sokongan...dan ini akan aku teruskan..terima kasih kat orang tua aku krn sentiasa mendoakan dan adik2 aku yg dua org kat UTM ni sbb banyak bantu aku mengingat semula pelajaran2 yg lepas2..huhuhu
Kerja??im not satisfy and not happy actually..tapi aku tahankan..relex miza, habis study ko blah je dari sini..heheheh..almaklumlah banyak masa terluang dari kebizian..so aku ada masa nk ulangkaji..ye ye o je kan ulangkaji...hahahah..aku rasabanyak masa dok tgk muka buku...blog-blog ja..tp time ada keje..bizi jugak..almaklumlah, we all ni more to event...warghhh..busan tahap cipan..tp exp kat sini 1 je yg best..sbb one day bila aku dh jadi bos..aku boleh apply kat tpt tu..sbb kat sini more to management..normally technical staff ni management part agak kureng..so..dua2 aku dapat nanti..AMIN..tapi time tuh..yg pasti akan ku tinggalkan jabatan ni dan beralih ke jabatan yang lain..hihihihi..dulu2 masa memule keje gomen, aku terasa amat bosan..almaklumlah masa dok site keje ngan contractors aku sgt2 bz...hitam legam aku...tp bila dpt keje kat JPM..ada kerja..tp xdlah beban gilak mcm kat OMMAS dulu..then bila naik pangkat, pindah pulak jabatan yang bapak kepada JKR..ingatkan bestt..tp hampessan..xperlah..atleast byk org2 besar kau dah jumpa kan miza..hihihi
then..4 the last 2009 day..aku ingat nk celebrate kat Danga Bay..setahua ku Johor x celebrate countdown..coz we all kerja keesokkan harinya..Nasiblah kami (aku and Ita) dtg lepas magrib..parking banyak lagi..jalan x jammed..lama gak tak g danga ni..walaupun lalu tiap2 hari pergi kerja..banyak juga perubahan..yang penting gambar sakan..orang mmg ramai..almaklumlah ada yg amik kesempatan bercuti kat bandar ni kan. Tapi aku tak amik masa yg lama pun, walau dh janji dgn dak zam azilah nak jumpa kat sini..tapi disebabkan nk pusing balik kat area dia park tu..jalan sudah jammed dah..so..dah puas pusing we decideg going back..titun lagi bagus..walaupun planningnya aku nk round bandar Jb..tp disebabkan aku tgk jalan kat arus sebelah kanan aku dh jammed gilak sampai kat skudai..cancel...tidur lagi bagus..
Last..harapan aku pada tahun ni..agar kejadian2 yang tidak diingini pada tahun lepas..tidak akan berulang sekali lagi..
1) Pada mak dan abah.terima kasih sebab banyak mendoakan yg terbaik buat anakmu ini..jasa mu tidak dapat ku balas,
2) Pada adik-adik ku...terima kasih krn menjadi sumber inspirasi aku untuk terus berjaya dlm pelajaran sama mcm korang yg bijak2 belaka..dan sama2 kita berusaha utk terus menjaga nama baik keluarga kita dan membanggakan mrk..
3) Pada kawan baik ku..cik nik Asnita & Cik Zam Azilah...terima kasih sangat2 sbb sentiasa menjadi tulang belakang ku waktu aku dlm keadaan tertekan dgn masalah peribadi aku...huhuhu..byk bagi pendapat..walau sbnrnya..aku xperlukannya..cuma sekadar ingin meluahkan...aku doakan kamu bahagia dgn pilihan hati kau..dan tinggalah aku sendiri..huhuhuhu
terima kasih 2009/1430H...akan aku kenang sampai bila2..pada manusia "itu"...terima kasih krn menjadikan aku sematang ini...terima kasih atas segala2nya!!!mengenalimu sesuatu yg sgt indah dan sangat2 memedihkan..aku harap, nama "kau" akan terus lenyap dalam ingatan aku selama-lamanya..FOREVER!!!!! aku lebih bahagia kini.......



snap ..masa awal2 sampai..kat area2 kapal berlabuh..dulu waktu belum upgrade jalan...lagi cantik viewnya








kalau x silap RM4.00 sekali jalan..puas hatilah tapinyerrr..pusing seluruh danga ni





aktiviti terakhir.karok..kat jamban..huhu..tp best karok jamban ni..sbb tpt ni dh upgrade jadi mcm kat Diva lah pulak aku rasa





No comments: