Friday, February 12, 2010

aPa ada dgn Kerja?????

Rutin aku..pagi2..bangun aroun 6.00am then mandi, solat subuh(jika x period lah kan)..bersiap ala kadar, dan make sure aku keluar rumah sblm 6.45am..sbb kalau lambat walau 10minit pun, pergh..jalan jammed tu..lbh2 lagi kat area lepas danga bay..wargh..semenjak irda upgrade jalan nih, jalan jadi satu line..lagilah jammed..penat aku, asyik brek brek..almaklumlah gune manual (tp aku suke)..rasanya kat Jb ni xder jalan yg x free..semuanya tgh upgrade..soon, highway pasir gudang..ermmm..luckly aku x keje lalu jalan tu..aklau hari2 biasa pun dh jammed gila..apatah lagi time constructionnya nanti..lepas ni kalau nk balik kota, terpksalah aku ikut jalan senai-kulai..(pusing tuhh)..

Masuk office, aku akan merasa keboringan yg amat sgt..masuk bulan ni, aku dh setahun 6 bulan bekerja di kementerian ini...kementerian yg mmg bestt..aku impikan dan kena dgn bidang aku..cumabahagain yg aku ditempatkan ni, amatlah memboringkan. semuanya sudah veteran, dan aku boleh katakan yg dpt. ini khusus utk mereka yg nak pencen..hisyy..camner lah aku boleh termasuk dlm department ni..tp aku sabar dan sentiasa bersabar. Kalau ikutkan hati aku, dua bulan pertama dulu aku kat sini, mahu aku hantar surat pertukaran jabatan, tapi oleh kerana aku fikirkan bada beberapa benefit yg aku dpt kalau aku stay kat sini dulu. Pertamanya of course lah dr segi management, coz aku selalu berangan dan mengimpikan utk menjadi seorang bos (poyo seyyy) dpt dpt tu..boleh ker..kat sini mmg tpt yg bagus..sbb deal dgn org2 besar dlm govt. dan banyak event2 (ni pun poyo)..aku sudah bosan sebenarnya..bosan sangat..tersangat bosan..cuma aku fikirkan skrg ni, sbb aku study..aku ada masa nk focus kat buku2..(focuslah sangat)..lagipun bos aku mmg ok aja..

humm, x lama lagi dapatlah aku ketua cawangan yg baru..muda lagi, muda dari aku..kalau aku dhada degree, dhlama aku pegang jawatan nih(huhu..berangan lagi)..shoul be tpt ni mmg tok semua yg amik QS jek...sbb diorgkan suke dok office..aku xsuke dok office..aku suke keje lama aku dulu...walaupun ketika tu aku cuma technician jek kat Jabatan lama aku tu.....sbb aku tak terperap kat office, jumpa ramai org...layan kontraktor yg ala-ala bangang dan ala2 amik kesempatan...makan2..gemukkan badan..huhu...entah,..tp penolong jurutera ni pun mmg apa yg aku impikan..sbb kalau boleh aku nk stay kat JKR..alih2 dapat kat dpt. ni..xper, sabar...nanti kalau aku dpt tittle engineer aku nk dpt kat tpt yg aku impikan..yolah tuhhh...aku skrgni cuma berharap dua jek, dgn post yg aku ada skrgni..aku berpindah ke jabatan baru atas sbb berkahwin mungkin..dan juga sbb aku dpt J36 (make sure kalau aku blm dpt post tittle engineer, before 35..aku mesti dapatkan J36)..itu target aku..amin...aku hanya ingin bekerja dlm jabatan kerajaan, gaji ciput..takperr..tp aku puas, sbb dpt berbakti kpd masyarakat..dapat buat sesuatu..dpt keluarkan idea utk kebaikan masyarakat...aku suka...walaupun sbnrnya aku terjerumus dlm bidang gomen ni hanya disebabkan desakan keluarga...finally, aku suke..walau aku kdg2 jeels tgk kwn2 aku yg keje private...senang jek nk berpoya2...hahahaha..aku bersyukur dgn apa yg aku ada..dan berusaha utk dptkan tittle engineer dalam kerajaan malaysia nih..huhuhu..gila..

target aku adalah utk retire lbh awal dari umur 56 dlm gomen..aku nk buat benda yg aku suke..aku nk ada my own biz aku sndr..aku dhnmpk apa yg aku boleh buat skrg..tp aku bayakkan ilmu dulu...mesti org ckp..rugi ko sambung degree in civil engineering, last ko nk kuar dr bidang ni..ntah, boleh aja...aku suker...aku suker bidang civil..aku sgt cintakannya sejak zaman sekolah lagi....yg penting aku dpt tittle tuh..sbb aku mmg suke mengarah jek..(poyo gilaaaa)...aku pernah terfikir nk jadi lecturer..ermm, jadi bodoh pulak budak2 nanti..sbb akuni x reti mengajar..kesian kat diorg..akupun xsuke dgn lecture yg mcm perasan pandai, tp xreti mengajar..so jgn buat kat org lain yerrkkk...

last, aku mmg dh bosan kat sini...aku cpt bosan dgn situasi nihhhh..bosan gilakkk...tp yg best, sbb xd acara mengumpat..aku suker..sbb dh tua dan oleh kerana ini cuma cawangan negeri..sbb HQ aku kat KL..(body je kat Jb..tp post kat KL)..so bebile boleh kn tarik smula..so staff kat sini sikit...aku dh bosan..aku bosan kala ini... klah, sambung smula kerja yg x berapa nk urgent...hahaha..poyo..poyo gila...

No comments: