Wednesday, March 17, 2010

Tika Stress Melanda

Apa punya entry..tetibe aku terasa nk menulis di kala aku sedang study Hydraulics ni. This week, ada dua Test yang terakhir sebelum Final Exam Menerjah, Hydraulics and Mathemathics Engineering. Camna nk buat, so aku angkut buku-buku ni pergi office. Im so Lucky because my boss really Fhm when i studying at office..thanks utk 2 org bos aku kat office ni..Tapi, bila ada kerja..aku buatlah..huhu, ni sejak-sejak dh jarang outsation..bolehlah nk study2 sikit..huh...SIKIT jek???aiyakkk

Bila stress???yupp..apa yg aku buat..biasanya aku makan..xpun kalau terlalu sgt..aku xleh makan..memendam perasaan..kurus sebentar aku..hahaha..then, xpun dulu-dulu aku suka sgt pergi kat Shopping Mall kalau stress..dan tempat yg aku suka pergi adalah Kedai Buku..fuhh...mmg best..aku boleh baca buku FREE jek. 1st of course aku cari buku-buku ilmiah mcm motivasi dan keagaamaan sikit..tapi sejak2 dah masuk 2010 ni aku rasa, dh jarang aku pergi Kedai Buku..Library pun dh jarang aku jejak..tiada masa..ayat yg paling tepat. Then skrg aku suka pergi kat tpt-tpt yg jarang org..tak takut ke kena rogol??? Yakin dgn diri sendiri..xpun g amik gambar-gambar ke...cuma aku tidak punya kamera yg canggih mcm kawan-kawanku yg minat photographer..kamera digital biasa jekk..

makin dewasa makin banyak sangat dugaan..makin stress aku..huhuh..makin kurus ke???mungkin jugak...tapi aku rasa both balance..ada lagi satu habit aku, kalau stress aku pergi jogging. tempat yang paling best sudah tentulah Bukit Indah. Orang-orangnya yg selalu jogging pun aku dh kenal...pernah jugak aku potong rambut ala2 victoria lah konon semata-mata sebab stress..actually macam-macam dan pelbagai cara yg kita boleh aplikasikan ketika stress..cuma jgn sampai ianya melanggar limit sebagai Muslim. Walau akuni boleh dikategorikan sbg 'ke kiri boleh..ke kanan boleh' tapi aku tahu setakat mana limit aku.Sosial aku bertempat, bukan pada tpt yg tak betul. Apa yg aku nk buat..aklau bend atu salah, satu je yg aku bygkan..emak bapa aku..sebab, dosa sah-sah tanggung sendiri...tapi diorg???? fikir-fikirkanlah..

Apapun, sebenarnya kita kena berbalik pada yang maha esa. kita memerlukan pertolongan dan petunjuk dari yang Esa utk memberikan kita kekuatan. Ambil lah wudu', solat hajat dan baca Al-Quran. Itulah senjata yg paling hebat. Terkadang ujian ini Allah turunkan untuk memberi peringatan kepada kita sbg hambanya yg terkadang alpa..~something happens for a reasons~ sebenarnya aku penat menjalani kehidupan dewasa ini, kerana banyak melibatkan permainan perasaan yg kadang-kadang tersangat menguji jiwa dan kesabaran aku. Namun semakin aku banyak melaluinya, sedikit sebanyak aku mampu laluinya dengan cara yang lebih positif.





Ni aku snap waktu OTW balik rumah..balik mlm time tuh..terasa nak capture picture Jata egeri Johor yg terletak berhadapan dgn Mahkamah, MBJB, Istana Besar Johor dan Singapura..dekat je dari office aku...




capture dari hadapan Waterfront City yang terbengkalai (dibina zaman pemerintahan Muhiyidin jadi MB)..depan tuh MBJB




There's singapore...boleh nampak betapa jammed kat Tambak time nih...singapore..dahulu ianya bukanlah dekat dihati..tapi pernah dekat sebantar dihati...tatkala memandang plat SGH****Y....ada sesuatu di situ..tapi ianya dah menjadi sejarah..semakin lama semakin pupus...



nak juga interpreme kan..aku tak tau knp pict ni ada garis2 kat belakang tu..

No comments: