Friday, April 16, 2010

~My birthday~

Walaupun dah berlalu 3 hari yang lepas, tapi semangatku masih lagi baru. Bertambah lagi umurku jejak 27..tuanya aku rasa. Dulu masa nk capai 25 aku terasa cuak..ni dh nak getting 30an's. Tua seyyy. what ever is pembawakan diri pun penting juga. Luckly akuni kecik je orgnya, so xdlah nampak tua sgt. Even, ramai yg ckp akuni sebaya dgn diorang yg umur 25 tahun kat kelas aku. Kak Ins and the gang selalu ingat akuni 24-25. Padahal akuni dah 27 tahun ni dan diorg tu bukanlah tua sgt pun. Tua setahun je akuni dari diorg. maybe juga sebab aku belum kahwin kot dan selalu nampak ceria..itu yg nampak aku lebih muda kot (ada rasa riak disini..hehehe).

Apapun, aku panjatkan kesyukuran kepada Allah swt kerana masih memberikan aku peluang untuk bernafas, masih meminjamkan roh dalam tubuhku utk aku muhasabah diri dan mendekatkan diri dengan mu Ya Allah.makin bertambah usia, banyak benda aku kena evaluate semula. Ada perkara yang dah tak perlu aku lakukan dan ada perkara yang aku harus laksanakan. tapi sejak2 akhir ni aku terasa yang aku cepat sangat kecil hati. Aduh, im not person mcm ni sbnrnya..esp dgn kawan-kawan sendiri. Tempat aku selalu mengadu adalah si Syuk esp kalau melibatkan kes kawan-kawan. For me, dia kawan baik aku yg sgt mendengar. Walau dia lebih muda dari aku tapi aku suka cara dia bila mendengar aku membuat aduan rakyat dan cara dia bagi pendapat. walau apapun, aku tahu limit aku..walau katanya "jgn syg aku..sbb aku dah berpunya"..hahaha..well, aku sygkan semua kawan-kawan aku Syuk. Kalau aku ni jenis yg main redah jek, dhlama aku willing jadi 2nd wife huh...Everything is niat kita. kalau niat dah kelain, ke laut lah jawabnya.

diz yr xd celebrate2 pun. Aku sangat2 busy dgn study. kebetulan 14 April tu mmg hari aku kene pulun study utk subject hydraulics esoknya. Believe or not, i spent whole day kat PSZ UTM. Tidur2 pun kat Psz..malam baru balik. cuma aku sgt touching bila kawan-kawan call, text even wrote birthday wish kat my wall (sampai penat aku nk scroll ke bawah2 sbb banyak sgt..but biasalah kat Fb ada yg aku betul2 kenal..dan ada yg x..mostly mmg yg aku kenal). Sangat2 terharu..Org yg 1st wish adalah Akma and Syuk. Then, akupun x sangka mcmanalah pulak Adun MCA Gelang Patah boleh send Birthday wishes kat aku. Bila masa pulak aku beramah tamah. Setahu aku masa aku dok GP, aku hanya beramah tamah dgn Adun Nusajaya je, Dato' Aziz Sapian (walau memule aku mmg xkenal siapakah dia sbnrya..hahaha...ingat lagi waktu tu). What ever is really appriciate dgn wishes yg korang semua wish kat aku. Touching sgt, sampaikan aku nk focus kat buku Hydraulics pun jadi terganggu sebentar and ada satu ayat yg aku sgt hargai the last phrase " jgn difikirkan sgt tentang jodoh, krn dia tahu apa yg terbaik buat kita" thanks my beloved fren zam's. syg ko..Doa yang baik-baik dari korang semua menjadi senjata untuk aku meneruskan perjalanan hidup yg dipinjamkan oleh Allah.

Then, banyak benda yang aku harus lakukan scr matang. setiap tindakkan ku akan dinilai. setiap perbuatan ku akan dilihat dan dicatit. Aku berusaha memajukan diri aku sendiri tanpa berpegang pada tangan org lain. Yang penting aku sangat2 berdoa utk dikuatkan semangat meneruskan dan menghabiskan sisa-sisa pengajian ini sehingga jayanya. Berusaha menjadi anak yg solehah buat ibu-bapa, menjadi contoh yg baik utk adik-adik, menjadi pekerja awam yg berintegriti utk masyarakat, menjadi rakan yg baik utk sahabat-sahabatku dan berusaha mencantikkan akhlak ku sepertimana cantiknya fizikal yg dikurniakan tuhan. For whole my life i will remember this words frm someone "achieve something in ur life 1st, then u can get anything". Akan ku buktikan, walau kejayaanku nanti bukannya boleh dikongsi bersamanya.

Ok..ready for study the last paper coming up..waste water...:-)



No comments: