Monday, May 31, 2010

it's called ' MAKAN TIME"


Suatu hari tu teringin nak makan mee kari...
tapi x maulah makan dekat ZZ tuh...
ni nak masak sendiri..ececeh...macam teror lah pulak kan...
yelah..dh lama x tunjuk skill memasak..
g punggah balik resepi dalam kepala..
balik office terus singgah KipMart beli barang2 basah..
nasib aku wat listing...siap carik kerang bagai..
nasib  ada..tapi agak mahal sikit.sekilo RM 2.50/kg..
sbb dua tahun lepas kau beli baru RM1.50/kg..
opss...kantoi..nampak sgt dhlama x beli..hahaha
well well..balik rumah sementara tunggu Ita balik..
aku siapkan bahan-bahan..cayalah..cuma terlupa beli santan..
perasan santan yg ada kat fridge elok lagi..buka..dh berbau masam..
nasib pakcik kat kedai bawah ada jual..
Bila ita balik, kami mulakan operasi...siap rebus ubi kayu made in Segamat Uols..
kebetulan tunang dia dtg Jb..bawa sekali..



Inilah hasilnyer...Mee kari Kerang ku...
haha..x boleh blah lah mee tu..sebab terlebih rendam..
mana taknya, aku tersilap andaian..dhlama sangat dlm fridge..so
keras ketung...konon rendam  lama sikit...air suam je padahal..
sgt colorful Mee Kari aku nih...
macam-macam letak..dah macam mee rebus pun ada..





Iniler dia Ubi Rebus...so delicous ...
dah lama sangat tak makan...sangat empuk...
dulu2 abah rajin juga tanam..tapi babun asyik menyondol jek...
pastu ditambah dengan sambal tumis lagi..pergh.....Mantappppp i tell u...
air tangan anak dara mcm kami nihh




Tu dia..siap dengan ikan masin lagi..
tapi aku biasa panggil ikan gesek..orang jawa lah katakan...
Aku tambah 2 pinggan lagi tuh..
Pagi makan lagi...hahaha..macam 10 tahun x makan...
mana taknya..siap puasa lagi semata2 nak makan banyak...




motif amik pict ni sblm ni saja nak menjeleskan Piee kat Dubai..
yelah dhlama tak balik Malaysia...
tapi aku g letak pulak kat blog kan..
dan..haritu memang aku mkn banyak gilerrrrr i tell u....
xtaulah mcamana perut aku ni bole isi...
gila x sedap...sedapp woo..
ini ada unsur2 memuji diri sendiri...
apapun kena fikirkan next resepi..hummmm

No comments: