Tuesday, June 22, 2010

~Musim-Musim Bahagia~

Bulan May till July ni musim org buat kerja kahwin..
termasuklah kawan-kawan aku..
Kiranya yang sebaya dgn aku ramai yg dah melangkah ke alam baru..
termasuk aku(wah gitu)...hanyalah serpihan yg masih bergelar bujang...
Bulan Jun ni setiap minggu pack dgn xtvt kawan-kawan aku punya majlis kahwin...
rasanya start hujung bulan Mei..since cuti sekolah kan....
well, ada yg aku dpt pergi ..dan ada yg aku x dapat pergi..
since wekeend aku dgn komitmen kelas pulak..
'
'
'
'


ni pengantin dh lama..hafiz .tp just nk post..sebab dialah best fren aku dulu time aku kat office lama kat Putrajaya..
sekarang bila dah kawin, badan dh berisi sikit..hati senang kan org ckp...




ni pun nama Hafiz juga..baru 2 minggu lepas majlis dia..kenal dia pun melalui Ipin..dulu2 waktu Ipin belum kahwin, kitaorag selalu lepak sama-sama..kat mana ada Ipin kat situ ada Hafiz..so memang kenal..lagipun Hafiz pun JKR Jb juga...ramai staff JKR yang aku kenal..isteri dia sekarang pun aku kenal secara kebetulan kawan kepada kawan aku...masa dia mula2 tunang, Hafiz banyak bagi nasihat yg berguna utk aku dlm perhubungan...respect dia, sebab dia berjaya dengan Amy...i knew him macamana...congrat kat Amy juga sebab berjaya dan sangat-sangat bersabar orangnya...semoga kalian bahagia...AMIN





Ini sidek..baru last week jadi suami orang...dia officemate aku..x sangka akhirnya termakbul juga hasrat utk mengahwini isterinya skrg walau bermacam dugaan dalam perhubungan mereka. Dalam FB Lyn selalu usik aku, padahal kitaorang memang baik okkk..Lyn sengaja bagi panas, padahal tiada apa2..(ada 1 incident macamana si Lyn ni kenal sidek)...jgn salah Fhmmm..dialah kawan aku kat office ni...seorang yg pendiam, dan x banyak bunyi bila orang tua bercakap...semoga inilah kebahagiaan yg dicari...i know u sidek..kitaorang selalu borak2, sebab dia ajalah kawan aku yg bujang kat office nihh...sebab tu kitaorang baik...sekarang???aku sahaja yg bujang..sedihhh....;-(
ada satu words dia yg aku akan ingat sampai bila-bila..

" aku x reti dgn org lain za...lagipun dia ajalah perempuan yg fhm aku..kitaorang pun dh kenal lama..lagipun dia dpt terima aku seadanya aku.."




ni paling besttt..sebab selama 10 tahun lepas SPM..1s time aku jumpa As..seriess bebb..Fizani aku pernah terjumpa dia last year kat office ..time tu dia nak hantar adik dia report duty kat office sebelah..sangat sweet time nihhhh..10 tahun okkk....selalu kitaorang borak dlm FB jekkkk...dia dulu kat dorm kawan bawah katil aku..fizani sebelah dia...humm, banyak benda kita share bersama..ingat lagi BF dia siapa dulu kat sekolah..so sweet sgt minah ni dulu jiwang karattt...siap buatkan ex-bf dia baju melayu bebbbb...masa tu dia amik rekaan fesyen...jiwang kann.....best dulu2...tp sekrg jiwa besiiii  minah ni..pengalaman mengajar sebenarnya...sama mcm aku!!!


jadi pengapit ..hehehe..ni dah kali ke-3 aku jadi pengapitt...masa ni majlis kawen Ayus..dia jemput pun via Fb je..entah macamana aku pun accept...padahal ada kelas, aku skip..(nasib subjek sejarah)..so beranilah nk skip..

buat ayus: selamat pengantin baru....semoga berkekalan hingga ke akhirnya..kisah yg lama biarlah ianya ditutup rapat2....



alumni SMTM..
walau sedikit..tp hati terubat dpt jumpa kawan2 lama....Faizal salleh pun ada....dia ni skrg lecturer kat Kolej YPJ...sponsor ayus punya pencuci mulottt...sedappp..since dia amik katering..mulut x boleh diammm...dgn diorg2 nipun selalu borak kat Fb jekkk....
 


ini pulak majlis Anie...
kawan sepermainan ku di kampung...
aku cuma dpt attend majlis berzanzi aja...ok kan..dpt jumpa semula kawan2 lama..
kira mmg lama aku x jumpa..sebb balik mmg xd masa nk jumpa..
lagi2 diorang sume dh kahwin..
dulu time bujang2..bila aku balik kampung jekk..mesti jumpa..kumpul ramai2..
skrg xd lagi...suhaila pun dh nak bersalin..
yg bujang aku n zila je geng kitaorg ni....
pappeun..selamat pengantin bari Anie...



sometimes aku nk ber-emosi pulak tgk kawan2 aku semua dah kahwin...menyusul lepas ni, Imran wekend ni..sambung lagi dgn Fatin next wekendnya...huarghhhh..kdg2 aku rasa xkisah....tp kdg2 aku rasa kisah...
siapa yg tak nak kahwin kan..akupun nak ..aku nkada famili sendiri...bosan buat semua sendiri..dah terlalu lama aku independent!!..
tapi aku kena realistic, jgn main rembat je semata2 terdesak...ini bukan brg main2 kan...memilih ke aku???humm, bkn xpernah ada org yg ajak kahwin or what..even siap nk ajak bertunang..tp aku realistic...benda ni bergantung pd hati..if x suka..jgn paksa...aku ingat lagi my ex-bf ku dulu2(when i was 24/25)....pernah 5 kali propose aku,,,...tp aku takda hati time tu..so, i just let he go...skrg..aku tahu dia masih tunggu aku..tp aku???aku tak boleh paksa hati aku.....

apapun, serius aku akan sedih gila bila when my BFF ku dak Ita kahwin awal tahun depan...mmg aku emo....dialah kawan aku..sebab sejak dari zaman poly sampai skrg kitaorg selalu bersama..serumah..she know me well, i know her well, keluarga pun dah kenal...seriusss..aku mmg sedih gilerrr...(sambil menaip ni pun aku dah menitis air mata)...sampai terfikir, what happens next???im alone..bla bla.....emo lah aku nihhh......setiap pertemuan pasti ada perpisahan....then Arni and Eton...my BFF ku juga...hummm, sedihhh......apapun, aku doakan korang bahagia..AMIN....;-)

No comments: