Wednesday, June 2, 2010

Dumping Heart

Tak tahu motif sebenar..cuma nak meluahkan sesuatu di kanvas ini..
Aku tak faham dengan seorang hamba Allah ni..
tak pernah nak bagi komen kat aku dgn komen yang postif..
mesti menyakitkan...
aku pun tak faham apa  masalah dia ni ...
well, saya respect kamu sebab kamu lebih tua dari saya...
tapi pada saya tak salah kan kalau saya bagi pendapat..
tak semestinya pendapat saya tak betul..
saya pun bukan budak yang umur 21 tahun yang baru grad..
saya dah 27tahun ok....ok fine..macam budak2 kan kalau saya mengomel...
tapi kamu selalu buat hati saya tersentuh...
mesti kamu cakap saya ni tak boleh sentuh sikit...dah sentap..
well..cuba lihat diri kamu sebelum kamu mengata saya...
cuba kamu ingat balik....kisah-kisah kamu yang lepas...
saya bukan mahu busy body..saya cuma suka tgk org bahagia...
kamu berdua kawan saya..tapi kamu selalu anggap saya ni busy body....
kamu nak lihat diri kamu tu sentiasa baik dan sejati sangat pada mata kawan-kawan "dia"..
dan kamu akan menyalahkan saya kalau saya mengeluarkan kata-kata yg berunsur provokasi kpd rakan-rakan "dia'..hello..u dunno me yet nampaknya...that no provokasi, that just words im not referring to anyone..tak habis ayat pun sebenarnya...then see, how saya tebalkan muka saya minta maaf kat dioarang semata-mata ingin menjaga keharmonian kawan-kawan..padahal, im not refering kat diorang..then u make it as???arghhhh...nvm, that just old strory ...im just memories back...
well, bila dah lama saya kawan dengan kamu..baru saya faham kenapa "dia" tinggalkan kamu...
kamu tak perlu menunding menyalahkan kepada "dia" sebelum kamu memegahkan diri kamu..
cerminkan diri kamu dulu...
saya pun bukanlah perfect pun..dan saya pun masih belajar..
salahkah saya kalau saya limitkan setiap pemikiran dan tindakan saya..
itu pendirian saya..janganlah kamu persoalkan..
kalau saya tak limitkan..kamu pun tahu apa kesudahannya..
dan saya sedar..sayapun bukanlah sesempurna mana..kadang-kadang saya juga tersilap percaturan..
saya perempuan ok...macam yang kamu bilang...perempuan kat mana-mana boleh dapat..
Hilang satu..bersepah boleh dapat kat luar...
ok fine...saya setuju..tapi saya selalu persoalkan kat kamu.."kualiti yang ada???"
tapi terpulang pada diri kamu...itu hak kamu...saya hanya kawan kamu yang selalu kamu perkecilkan..
saya tak kisah kalau kamu kata saya ni ortodoks..tapi saya punya pendirian sendiri yang tak perlu kamu pertikaikan...last, saya tak kisah dengan semua yang kamu katakan...
walau hati saya kadang-kadang tersentuh, but saya pretend yang saya happy saja...
am i right??semuanya saya lakukan sebab saya sayangkan semua kawan-kawan saya..
dunia ni pinjaman sahaja...saya ingin nikmatinya...
lagipun, kita pun tak tahu seramaii mana kita akan habiskan perjuangan kita ini bersama-sama..
that why saya sangat menjaga persahabatan kita....persahabatan..that it!!!no more than that....full stop...

No comments: