Friday, July 2, 2010

~In dilemma~

actually aku tengah memikirkan sesuatu..
sesuatu yg aku rasa penting untuk aku fikirkan..
segala-galanya aku ambil kira..
samaada perlu aku sentiasa menjaga hati orang lain...
ataupun hati aku tak da sapa pun yang nak jaga..
tak da sapa pun nak amik tahu...
dan buat-buat tak tahu....
aku bukan nak sensitif sangat...
tapi...akupun manusia biasa...
semua benda aku kena amik kira...
sepatutnya aku boleh je buat tak tahu..
tapi, aku kena amik tahu...
setiap benda yg aku buat..
setiap benda yg aku decide...
aku anggap benda tu penting..
tapi x semua org rasa mcm tuhh...
aku bukanlah org yg suka nak menjaja cerita sendiri..
kecuali dgn org yg aku percaya...
org yg rapat...
mmg luaran aku ni nampak mcm minah gosip..
tapi....aku tahu mana batas aku...
seriussss..aku mmg tgh dilemma glerrrrr....
jaga hati sendiri..jaga hati org...atau buat org lain rasa gembira..
tapi hati aku sendiri mmg tak gembira...
terpaksalah aku redha kan....
seriusss...dalaman aku mmg tak kuat..
kalau boleh x-ray..hummmm..surely akan nampak...
tapi luaran....akulah insan yg nampak ala2 happy sahaja...
aku rasa aku dah over pada sesuatu..
if kita sahaja yg rasa pasang impian...
tapi kalau xd sokongan...
what should i do....
skrgni aku perlu muhasabah diri...
fikirkan sedalam2nya....
aku belajar utk terima...
aku belajar untuk menerima seadanya....
aku belajar terima kelebihan dan kekurangan...
tapi....mungkin aku bukanlah yg terbaik....
aku banyak lagi kekurangan yg aku harus perbaiki...
aku harus lebih muhasabah diri..
mungkin aku yg banyak kekurangan...
mungkin aku juga tak cukup bagus...
cuma aku sendiri rasa sedih.....
kadang2 aku terfikir, tidak mengapa hati aku yg terluka..
dan bairalah aku yg berterus terang (aku bkn hipokrit..if x suka aku akan ckp!!!!)..xd simpan2...
mungkin juga agak kasar....but, sometimes kena tegas..
tapi kdg2 disalah ertikan..
what to do....
sebab itu aku harus lebih banyak lagi belajar kenal sifat manusia..

that it....just release something in d silent canvas
memburu dan diburu..adalah 2 perkara yg berbeza...
penat dan rasa puas yg juga berbezA....
kenapa aku berfikir???
sebab ..aku bukan muda lagi...
sebab itu harus berfikir..
dan bukan ber erti aku harus mencapai tanpa berfikir...
dan bukan juga memandang sebelah mata tanpa memahami....
~Ya Allah..berikanlah hambamu ini kekuatan..ku mohon~

No comments: