Monday, July 12, 2010

~Perhatian yang kadang2 menyakitkan hati~

Apa yang awak buat untuk menarik perhatian perempuan??? ok, i just nak release something in the plain of paper...paper in alam maya kot..ok, ada something yang aku rasa aku nak tulis kat sini..biar habis dalam hati aku ni dikeluarkan...ini in my point of view..mungkin bagi pendapat orang lain tak sama macam aku. tapi ini pendapat aku. Berdasarkan pengalaman yg mungkin tidaklah sebesar mana dan juga situasi di persekitaran aku.

Pertama :  aku perasan lelaki ni if nak tackle perempuan, dia akan show off kan dia punya material. Lepas tu bercakap macam dia je yang bagus..macam dia je lah yang banyak duit...huh, sorry lah ye enchik...walaupun saya ni materialistik juga (oh..so penipu kalau perempuan ckp dia bkn materialistik!!! jgn hipokrit yeee wahai cik puan-cik puan sekelian!!!)..tp materialistik saya bertempat ye enchik.  Kau cakaplah ko tu anak si polan2, kontraktor bla bla, ada biz bla bla...pakai kereta brand bla bla, kerja bla bla...saya pengerusi persatuan bla bla...lepas tu ko hamburkan dgn material y mcm2 (ooo, mesti ada sebab kan..mesti kena ada balasan kan..mana ada org bagi kau sesuatu tanpa ada balasan...ingat aku xd akal ke...??)...ohhh, sorry enchik silap lah..kau x impress aku langsung. Malahan kau meluatkan aku adalah...aku suka pada orang yang humble as well, tapi tanpa sedar dia ada segalanya...that one aku respect... 

on my experience, lelaki yg suka cakap besar ni NOTHING!!!! sorry to say lah..hello, awak ingat saya ni budak baru lepas grad umur 21 ke??? ok fine, aku orang kampung jek...kau bolehlah nak perbodohkan aku...hello, budak2 kampung aku pun, aku x bodoh ok!!! bab2 ni aku tetiliti sikit ( tp maybe kadang2 tersilap teliti juga..biasalah manusia)...so cakap jangan besar..bersederhana at all.

Cuma kalau terlalu rendah diri sangat pun aku x boleh blahhhh langsung...tolonglah weiii, kau tu lelaki..jgnlah terlalu merendahkan diri anda ok!!! ko ingat aku kisah ke kalau kau tu pencuci tandas ponnn....asalkan kau ada inisiatif nak memajukan diri ko..jangan harapkan belas kasihan orang lain jek...dan tahu apa yg ko nak bagi memastikan yg kau x akan hidup susah...bukan nak mengharapkan belas kasihan org lain jeee..ha, part ni aku mmg x boleh blahh ye....so, aku cepat2 angkat kaki cabut lari. Nak berkawan, aku xd hal lah..tapi kalau kau nak serius..tolonglah ubah weiii, bukan kata aku....perempuan lain pun susah nak lekat.....

Kedua:  ini memang aku x boleh blah jugakkk...lelaki kasanova...haha, sangat ramai weiii. Experience aku lah ye...aku mmg x boleh blah langsung kalau 1st time approach dah panggil sayang2, dear, babe, darling...eeeee pelaseeee ok!!!! that panggilan tu pada aku sangat sensitif (which mean antara lelaki dgn perempuan yeeee...)..so aku hanya apply pada (lelaki)..yg aku benar2 maksudkan sahaja.. x boleh blah lah lelaki jenis ni...kata2 memang manis dimulut..tapi adooo...so, yg mcm ni jugak aku cepat AVOID!!!! dulu2 mude2 remaja mmg bodoh jugak..dah lama2..x boleh blahhhh.....

ketiga:  EGO yang melampau...hahahha, jgn x tahu aku pun selalu jumpa lelaki spesis yg mcm ni..oklah kan, ada EGO ..lelaki lah namanya...tapi pada aku biarlah berpada2...kalau dah melampau2 sangat..sapa yg tahan ok...akupun manusia biasa jekkk....selama mana boleh bersabar. Kena ingatlah juga, kita seboleh mungkin jaga hati org...hati kita..kalau kita x jaga, siapa lagi kan. Ok fine, somehow aku mmg akan beralah...aku pegang prinsip mcm ni je..kalau org x suka kita, atau org tu tak mahu berbaik dgn kita..kita jgn buat benda yang sama mcm org tu buat...so, aku akan apply sebaliknya...lantaklah kan, nak terima or tak...yg penting, aku buat yang termampu. Tak nak terima..fine....

Keempat: Ok fine awak tu nak tunjuk awak tu alim..beragama...ok fine, aku x kisah...SEROIUS mak bapak aku mesti suka gilerrr...tapi yg aku x boleh blah, setiap msg tu jgnlerrr nk bermuzakarah sokmo...ooo...tidak...hello, aku fhm kau nak menasihatkan aku jek...pelasee lah weiii..ko cerminkan diri ko tu baik sangat ke tidak...aku pun belajar sekolah agama sampai darjah Khas Pangkat 1 ok!!! cuma aku akui yg kadang2 aku pun terlajak....aku sedar itu..terima kasihlah atas muzakarah yg berguna..tapiiii..kalau org yg bagi ceramah FREE tu pun x semegah spt yg cuba dinasihatkan tu, nothing yeeee enchik...

Kelima: PRIHATIN GILA2...oohhhh so rimasss aku!! nak je ckp..ohh i need a space please....semua benda yg remeh temeh nak amik tahu...bagiler privacy sikit. Aku pernah jumpa (ni kes kawan aku)..nk keluar lepak dgn kitaorg pon x boleh sebab boypren dia x kasik ( walaupon bf dia jauh  nun kat negeri lain)..sgt setia betul kawan aku nihhh....(tp last2 clash jugak)...hello enchik, bagilah space..bagilah kepercayaan ok...Fine, if dah kawin WAJIB ler bagitau even nak g shopping dgn kawan perempuan / main netball ke balik kerja...haisyyy..ingat akuni xtahu kerr...cuma dlm berchinta tu je..KEPERCAYAAN tu penting ..kalau duduk dekat sekalipon, tapi mcm duduk jauh jugak....sama jek..even jauh/dekat !!!

Tapi ada juga yg sangat x prihatin...hambik ko...pada aku ini bahagian masing2..spesis aku ni lain sikit...aku ni sukakan cabaran (tapi penat weyyyy)..benda yg aku boleh dapat tanpa aku minta ni biasanya..aku jrg hargai...hahahha..sangat poyo...tapi apapun in the end aku percaya pada benda ni " kahwinilah org yg benar2 menyanyangi anda lebih dari apa yg anda sayang dia...dan terimalah org yg tak benar2 anda sayangi pada mulanya, x mustahil dia adalah org yang anda akan sayangi suatu masa nanti"..ini base on kata2 org2 dewasa disekeliling aku..dan aku terima....buat masa skrgni, aku suka nak cabar diri aku dulu...mungkin bila aku dah penat nak BERSABAR (hello, manusia pun ada hati dan perasaan ok), kata2 itu aku boleh gunapakai...who knows...sekali air bah, inikan pula hati manusia....

dah itu jek buat masa ni..itu secebis pengalaman aku yang tak seberapa jek..aku admit semua manusia x sesempurna mana..dan aku pasti diri akupun...cuma setiap apa yang kita buat biarlah bersederhana. bukan gebang satu kampung, tapi akhirnya malu sendiri bila x jadik!!!! semua ni peringatan untuk diri aku sendiri. Akupun bukan muda lagi nak memilih2 ni,dan aku pun bukanlah perfect sangat pun. Cuma aku lagi suka kalau sama2 berubah utk jadi yang lebih baik. Mungkin aku bukanlah yang terbaik, tetapi aku tidaklah membangga2kan diri aku sendiri. Akupun sedar dimana bumi dipijak. sesungguhnya aku bermohon seandainya jodoh aku bukanlah pada orang yg aku sayang...biarlah aku selesa dgn org tersebut..Gila apa..xkan nak serahkan tubuh mcm xd perasaaan jek kan....oh no!!! sekian terima kasihhhhhh

No comments: