Friday, August 13, 2010

Kata-kataku

Kalau boleh aku ingin berkata-kata dgn kata-kata yg sgt manis
yg sedap di dengar..dan mudah ditelan semua orang
kalau boleh aku ingin sekali menjadi pelakon yg terhebat..
namun..aku sering gagal..
jika ada perkara yang ku fikirkan harus aku berterus terang..
aku akan lakukan...
aku kira penatnya aku menjadi baik demi menjaga hati org lain..
cuba untuk tidak membuatkan hati org lain terluka dgn kata-kataku..
ya..aku sadar kata-kataku kadang2 amat Pedih di di telinga org lain..
namun ...aku tidak mampu mengawalnya...
ku kira ayat itu sudah ditapis...namun sebenarnya tidak...

aku mendidik diriku utk menjadi seorang yg berterus terang...
jika aku tidak suka...aku katakan TIDAK...
namun seringkali aku tertewas juga...
aku cuba bertegas...
namun ketegasan ku cuba disalah ertikan...
oh....sesungguhnya perang phycology sangat menguji diriku...
berhadapan dgn manusia ciptaan tuhan yg sgt kdg2 menguji kesabaranku..

Benar..sampai bila kita harus menjaga hati orang lain..
tetapi hati sendiri yg terluka..
namun realitinya dalam kehidupan ini...
banyak aspek yg harus kita beralah..
yang harus kita mengalah dan bertolak ansur...

~diam adalah senjata paling hebat..namun kadang2 harus dilaungkan pada masa2 yang tertentu~



~Remind me Of something~



~adik bongsu kesayangan~
Masa berlalu..dan menginjak remaja
semoga membesar menjadi anak yg solehah
dan pabila dewasa menjadi wanita yg lebih baik...


No comments: