Thursday, August 12, 2010

~Ramadhan Kali Ini~

Alhamdulillah..aku masih lagi diberikan pinjaman nafas utk kembali menemui Ramadhan kali ini...
Alhamdulillah, awal Ramadhan kali ini sangat tenang dan beerti buat diriku..
Alhamdulillah, aku masih lagi diberikan kesempatan utk merasa air tangan emak ketika berbuka puasa..
Alhamdulillah, aku masih lagi merasa nikmat mencium tangan dan pipi kedua-dua orang tua ku..
Alhamdulillah, aku bersyukur kerana diberikan kesempatan utk berbual mesra dgn mereka...

Namun, nampaknya tidak dapat menunaikan solat terawikh spt tahun yg sudah..
sedih....tapi iniah nikmat sbg seorang wanita....huhuhu...
hopefully 10 mlm terakhir aku boleh merasai nikmatnya..Amin...
dan jugak...hanya aku dan adik je yg ada kat rumah...
huhu..sangat tak besttt ok....
Best bila semua adik-beradik berkumpul..that was great moment!!!!
tapi..bila semua dah ada kerjaya ni..kena faham2 lah.....
time tak sama.....

ohhh...kalau boleh tak mahu nak bandingkan dgn puasa tahun lepas...
baca balik note aku kat Fb..OMG....i was sooo stupid!!!!!
stupid because i knowing stupid person!!!!!
watak-watak dalm ceritera note akupun dah banyak perubahan...
ada yg dah kahwin..dan ada yg menunggu masa utk tukar status!!!
me??? oh seriuosly...sejujur2nya...aku berdoa dan berharap sgt...
pisang tak berbuah dua kali...
im fear of failure again!!!
to build up kembali...oh ..i don't want!!!!
hard ok!!!!


walaupun inilah Ramadhan yg terakhir aku bersama-sama my close frens..
aku harap sangat...inilah ramadhan yag beerti bagiku..
perbaiki diriku..muhasabah diri...
kuatkan semangatku utk melawan hawa nafsu yg malas utk beribadat...
harus ku ingatkan diriku...mungkin ini Ramadhan yg terkahir buat ku...
aku hanya manusia yg lemah..alpa..dan lalai..
Terkadang aku tak berniat utk menjadi ustazah memberikan nasihat
kepada org lain...tidak!!!
Namun, apa yg aku ucapkan bukan mahu menunjuk2..
tidak juga mehu mengatakan aku TAHU...
tidak!!!
namun..ianya sekadar peringatan buat diri ini...
aku juga melakukan kesilapan...
walaupun aku bersekolah agama.....
namun bila dewasa....terkadang aku bukanlah insan yg kuat...
itu harus aku akuinya....
Inilah bulan utk aku Muhasabah diri.....

~selamat berpuasa dan menjalani Ibadah buat diriku~

1 comment:

BUNGA said...

salam ziarah dr UK.
Selamat berpuasa diucapkan dan salamat beramal.Mudah2an ramadhan kali ni dapat kita berhijrah menjadi yg lebih baik :)