Thursday, September 2, 2010

aku tak suka perasaan ini!!!

secara tiba-tiba aja..
aku memang tak suka..
serius tak suka....
kalau boleh dah tak nak lagi update status yang bukan-bukan,
aku dah tak mahu lagu post entry yang bukan-bukan..
tapi siapakah aku untuk mengatur semuanya....
sejak semalam aku terasa kecik sangat aku ni..
terasa kecik sangat hati aku...
i want crying..even it can't solve the problems..
aku fikirkan ianya hanyalah permainaan perasaan...
sementelah hormon ku berada dalam keadaan terumbang ambing kala ini..
ada dua benda yang buat aku rasa aku kecik hati sangat..
kalau boleh memang aku tak nak sangat kecik ati..
pada aku mcm budak2 pulak..
tapi...i can't pretend...mngkin juga bersangkutan dgn hormon aku kala ini...
arghhh

aku dah mula terasa facebook ni merosakkan persahabatan
dengan update status...dan tangan terasa gatal utk comment..
finally kita yag dikenakan balik..
tolonglah...make it simple...aku cuma gurau dgn scr kiasan mengigatkan diri aku juga..
tapi apa yang kau buat??? kau boleh pulak reply comment aku tu dgn membuka aib aku...
fine...sebab kau selalu tgk akuni ala-ala perempuan mcm happy aja...
ada aku kesah dgn komen ko bagai...
tapi bab yg satu ni aku mmg x boleh nak kompromi...
sebab ia umpama kau mengaibakan aku...
kau tahu tak..fb ni semua org boleh baca..
persepsi org tak sama dgn pandangan kita...
cuba kau sensitif sikit dgn keadaan sekeliling....
lagi-lagi org yang tak kita kenal....
ok fine, memang silap aku kalau cara aku berpakaian mmg tidak menunjukkan seorg muslimah...
tapi tak perlulah kau sebutkan benda-benda yang pada aku sangat aib bagi aku seorang perempuan...itu maruah aku...
fine, aku sangat terkesima tika kau reply balik komen aku..
tapi aku terima..cuma cara kau tu x kena pada tempat nak tegur..
aku tahu kau mesti sentap dgn komen aku yg x seberapa...
its not the firts time kau sentap dgn aku....
dah banyak kali aku makan hati dgn kau....
tapi aku buat tak tahu ..sebab aku pentingkan persahabatan..
cuba kalau kau nak tegur aku tu....janganlah open sampai semua org boleh baca..
itu maruah aku ok!!!
tapi harus aku ingatkan kau satu benda...
taste kau dalam berpasangan bukanlah pada perempuan yg sangat muslimah...
itu kau kena ingat!!!!!!!!! aku bukan kenal kau sehari dua!!
tapi kau harus tahu...dari sudut hati kecil aku ni...tersangat besar perubahan yang aku nak buat dalam diri...kalau boleh aku nak pakai burqa..Tujuan utk elak fitnah seperti yang kau sebutkan tu..
seriusss aku malu..aku malu ok!!
kenapa kau tak tegur je segelintir perempuan yang tak bertudung dlm ....... yg jelas2 menampakkan semua itu????? knp???
ok fine, aku silap..silap aku....sekurang-kurangnya aku tahu apa yang harus aku buat selepas ini...
takpelah...aku anggap selepas ini tiada lagi yang aku akan komen status kau..
malahan aku juga dgn berat hati utk BLOCK kau dr Friendlist aku...
tapi aku harus buat,.,....sebab aku perlu jaga hati aku sendiri....
maaflah....kali ini terlalu besar kesilapan yg aku rasa sukar utk aku lupakan...
itu maruah aku!!!!

nota kaki : terima kasih..sekurang-kurangnya ia menyedarkan aku...cuma aku tak suka cara kau menegur aku..salah tempat....serius aku sedih..dan aku tahu kau memang tak akan minta sesekali cakap yang kau silap....aku tahu itu!!!!!

One more...its about something...
tahniahlah kepada cik zam's coz soon dia bakal terima gadjet tu dari bf dia...
happy utk dia...actually akuni bukanjenis yang pentingkan sgt gadjet2 mcm tu...
sebab pada aku, banyak lagi benda yang penting yang harus aku laburkan...
aku hendakkan sesuatu..aku menabung......aku bekerja utk mendapatkannya....
sebab itu aku katakan....jika ada dua benda..aku akan select satu lagi benda yang penting...
ye, i might be old fashion...sebab dari zaman study lagi aku diajar utk tidak focus sgt pada material spt ini....
semua benda tu tak tahu....tak mahu amik tahu...
kadang-kadang aku hanya berjaya memilikinya setelah bertahun org berjaya memilikinya...
aku tak sedih.....
cuma....ada sebab aku terasa kecik ati sikit..sikit aja....atas sebab sesuatu....
dan aku tak mahu disebabkan benda yang tak seberapa ini boleh merosakkan hubungan..
sedih, frust..semua bersarang.....sebab last-last aku tahu..aku sendiri yang stress...
aku menabung utk mendapatkan sesuatu..aku rasa sgt appriciate kalau benda tu aku bekerja keras untuknya....
mungkin aku bukanlah seorang bernasib baik utk mendapatkan apa yg aku inginkan scr percuma...
dan aku juga sejak kecil diajar supaya jgn meminta-minta....
cuma..fahamilah aku....

nota kaki : dah boleh start menabung 50sen sehari utk beli itu gadget..hahahaha...


sorry..i really upset with all this thing matter.....especially the first one...how could u doing this to me....sorry if after this i won't approach u anymore...!!!

2 comments:

zylang said...

hohohoho aku memang materialistik!!
x dapat kot.. die x nak kasi huhuhu
die ajak g koh samui or melbourne..
x mo.. x mo...
penat hahaha

Dari sudut Hati kecilku said...

hahahhahahha
weiii..best best
cepatlah blog g bali pulak