Tuesday, September 21, 2010

ianya hanyalah kenangan bagiku

Haritu..waktu aku melakukan aktiviti pembersihan rumah...berkotak-kotak barang lama aku keluarkanmana yang boleh buang aku buang..Kalau boleh nak kecikkan ruang yang telah sempit kat rumah mak aku niAntara kesemua adik-beradik aku..aku adalah orang yang suka mengumpul koleksi barang lamaNak buang sayang..

Aku ingat lagi..amil masa jugaklah time aku nk bakar semua kad-kad raya.
Diary2 lama(uhuk2...rahsia x menjadi rahsia bila adik n mak aku baca)..malu gue...surat-surat lama..(hahaha)..zaman time kurang sgt gune henpon2 nihhh...sebab aku ingat lagi, time aku kat poly dulu aku rajin tulis surat2 nih..kebetulan zaman tuh, henpon belum lagi keperluan mcm skrgnih..facebook ke, friendster ke...myspace ke..idok ler ada..seminggu sekali mau aku terima 2 pucuk surat..itu belum lagi poskad kalau orgtu belayar kat lain negara...best..mcm artislah pulak kan time tu..dpt byk surat...tapi serius...aku dah lupa nama-nama orang2 itu...hahahaha...sebab zaman tu still suka-suka aja...nak kenal2 orang kan..rugi kan..kalau aku ni serius time tu, mesti aku skrg dah kawin.tgk..sampai skrg tak kawin lagi...hahahha...padan muka...

Tapi brg2 org lain, kalau aku kemas..tgk cam x guna jek..mahu aku buang..sungguh x bertimbangrasa ..selfish nyerr...oh tak..diorang yang tak reti nak sentimental value mcm aku...hahaha..Tapi bila zaman berlalu ..aku dah mula terfikir yang tiada keperluan untuk simpan barang-barang yg ku anggap sampah..mana yang perlu dan bagus untuk disimpan aku simpan..kalau tak..buang dan bakar..(kejam)..Jadi agar aku ingat yang aku ada kenangan dahulu..aku snap dan simpan dalam blog sendiri...sebab...ada diantaranya aku dah buang...x boleh blah..buku2 time sekolah pun aku simpan lagik..hahaha...Apapun kenangan lah semua tuh....




: ni kad raya dari Raz ..hand made by him..:

time ni aku kat Polipd...ramai org tak suka dia ni.sbb bajet hensem n perasan bagus.dia mmg hensem, tapi ada certain part mamat ni mmg x boleh blah...tapi aku ok jek kawan dgn dia..hahaha..sbb aku suka layan dia kot..org lain x suka....org2 yg dipinggirkan ni, aku suka nk melayan..skrg dah lost contact..sbb dia dh kat US..




: Project Final year time Diploma:



 

: surat kebenaran datang kat Jabatan ni kat DBKL:

see, aku simpan lagi..walhal dah boleh buang..cehhh..kenangan sangat..
memang pun, banyak yg perlu dilalui masa nk pergi DBKL dan siapkan pjct Final Yr nihh


 

: Buku spt ini adalah biasa pada zaman  era aku:

sampai adik bongsu aku ckp: akak, zaman dulu2 org2nya mmg kreatif erk


: cover mestilah gambo minah ni:


 

: isi kandungan dia...ermmm..era aku tulis biodata ni biasa jekk:



 


: bola golf kenangan waktu interview kat schlumberger:

bestlah thru experience interview kat company offshore ni..aku sampai stage 2 jek..ada 3 stage..
bola ni aku rembat (ntah tetibe ada dlm beg aku)keje budak2 ni lah...kitaorg dibahagikan group..then dari 100pg kertas buat pelantar minyak...atas sekali letak bola ni 6 biji kot..lupe...then kena explain structre dsb (lupe)...in English...hahaha, konpem2 reject kan...ada kwn aku yg dpt best..sbb dapat tour satu dunia...gaji masyukk..dapat kumpul duit banyak2...


 

: salah satu collectioan aku..ni sejak Form 1 x silap :

masa 1998 kan sukan comanwealth kat Malaysia...so aku amik peluang utk cut dan simpan semua keratan akhbar esp tntg Malaysia kat dalam folder..cehhh...sebab aku tak tahu bila lagi Malaysia akan jadi tuan rumah kan..so kenangan...


 

: yeah..saya simpan lagi artikel ni :



: saya dulu peminat Spice Girl..mwhahaha:

kat sekolah ramai budak chienese...diorg lah yg ajar....suka-suka..especially ginger spice..
Masuk sekolah Teknik dapat lg geng suka spice Girl..zam..dia guna nama zam posh..email dia pun guna nama itu...sampai skrg...hahaha...



: masa tu zaman bintang-bintang diorg:


 

: dan jugak..saya sangat fan ELITE sejak Form 1:

zaman kitaorang mostly setiap org (pompuan) ada buku lirik lagu...hehehe..yg aku ingat buku tu aku tulis sejak aku sekolah rendah darjah 6 tahun 1996..ohh, ada pic Putra william masa Prince Diana meninggal..masa tu tahun 1997.aku form 2..budak chinese kelas aku siap beli satu buku tebal rege RM 40.++ kot pasal puteri diana time tuh...aku pinjam jek..mahal tu aku rasa..mak bapak diorg kaya xperr..



: kad masa farewell aku nak sambung belajar :

Time ni aku keje kat Kilang Flextronic Senai..bestlah diorg sume....
Lepas SPM je aku keje kilang...seronok bukan apa, dpt kawan2 baru..then lagi satu keazaman aku utk belajar tinggi2 agar aku tak payah nak kerja teruk2 mcm diorg..kesian...dulu masa kat kilang idola aku technician yang keje kat sana..sebab keje diorg relax..x macam operator...now aku dah terlebih relax..sapa nak jawabbbb??? bosan dowhhh....



: humm, ada antaranya aku dah lupa siapa gerangan nama diatas :

tapi bila buka album annual dinner kat kilang tu, aku ingat je nama...so sure skrg dah lain kan



 

: nice..hasil kerja abg kat kilang tuhh...:

kalau x silap nama dia samsul..cehh, sampai skrg aku simpan.....sebab cute...
tapi adik dah amik...amik lah...budak-budak...



 

: hahaha..ada bakat ke aku?? ini je yang tinggal..lukisan aku time form3:

dulu masa menengah rendah aku suka melukis..aku suka tulis cerpen...
sebab..budak-budak cina kat kelas aku bila buat lukisan sangat cantik..sngt adore pada lukisan mereka..diorg siap amik tuisyen lukisan lagi..
bila aku Form 2, cikgu lukisan aku sangat hensemmm...(mana ntah lukisan yg dia buat utk aku)...
aku rasa aku ada simpan lagi..mwahahaa..
then minat aku pada benda ni x bertahan lama bila result PMR aku x membanggakan aku sendiri...
aku ingt lagi mak aku ckp mcm ni...
" tulah, suka sangat baca novel...tulis cerpen...berangan ...lepas tu lupa nak baca buku"
sejak dari tu aku bertekad aku dah tak suka benda2 mcm ni..sedih kan...hahahha
Tapi masa form 4 aku amik jugak subject ni...so ada 11 subject aku amik utk SPM..tp bila Form 5, aku rasa berat sangat sebab aku amik aliran Sains..memandangkan aku bukanlah bijak sangat, aku xmau amik lukisan..sejujurnya bila dh lepas SPM aku menyesal sikit..sebab atleast aku boleh gunakan subject ni untk aku masuk UiTM utk 1 course tu..ermmm, xpelah..bukan rezeki aku..

1 comment:

zylang said...

wakakaka ko kutuk aku.. cisttt
ade lg aume mendalah ni yer??
aku nyer sume da kene buang coz mak aku pindah, aku x balik utk kemas barang.
apelagi selamat la..
lawak pun ade kan
hahaha