Wednesday, September 29, 2010

it's been over the year

Dalam kehidupan ni, kita akan ditakdirkan untuk berjumpa dan berkenalan dengan pelbagai manusia yang berbeza latar belakang. Kadang-kadang pertemuan itu membawa sebuah kegembiraan dan kenangan yang indah untuk dikenang. Kadang-kadang juga ianya mampu menyimpan kelukaan dan dendam yang berpanjangan sepanjang hidup. Namun itulah harga yang perlu kita hadapi selagi kita bergelar manusia hinggalah ajal menjemput. Dendam dan amarah, kadang-kadang mampu berpanjangan hingga kita sendiri memiliki waris. Kenyataannya itulah yang aku lihat sejajar dgn usia aku kini. Kisah-kisah waktu muda..waktu darah muda bergelora..masih lagi terpahat hinggi kini berdasarkan kisah kawan-kawan. Itu tak dapat dinafikan.




: its gatehring geng-geng J29 :

Kami semua berada dalam negeri yang berbeza. Tetapi kami sungguh seronok bila berjumpa. Aapalagi, kalau tak sesi mengumpat, sesi meluahkan perasaan pasal kerja dan sesi membuat perancangan untuk bertukar semula ke Jabatan lain  setelah confirm untuk post ini tahun depan..nga nga..Muka mereka tua..ye..mereka sudah berkeluarga dan bukanlah orang baru dalam perkhidmatan awam.



: my old friend :

Kami bukanlah pasangan kekasih ..dan dia bukanlah special boyfriend pun..Tetapi kami kawan lama..Dahulu banyak aktiviti sosial yang kami sertai bersama-sama. Dia bukanlah sesenang ini dahulu...jika diingat kembali, dia adalah insan yang tidak memiliki sebutir motor waima kapcai. Tetapi hanya menaiki bas untuk pergi dan pulang dari tempat kerja. Namun nasib nya cerah bila kini diterima dalam perkhidmatan awam. Masakan tidak..peugot 206 kini miliknya...kami satu kementerian namun berlainan Jabatan. Hampir 2 tahun tak berjumpa..kalau aku berkesempatan ke Kl sekalipun, memang aku tak berpeluang berjumpa dengannya. maklumlah orang penting di kementerian. Tapi demi jamuan hari raya tahun ni, aku invite dia datang ke office aku (paksa ok)  di tingkat 10..sangat teruk kalau aku x jemput dia..masakan tidak, jabatan Sam hanya di tingkat 14 Kompleks Kem. Kerja Raya ni.




: "it has been 4 yr Kak Lia" :


yah..that my words when she come in the big door via my office..just suprised..
aku kenal dia bila kami sama-sama induksi tahun 2007. Waktu tu aku masih lagi seorang Civil tehnician. Kami sama-sama satu group 'cheetah' waktu tuh..aku adore dia sbb dia punya aktiviti lasak..happy go lucky.. borak mcm dah 10 tahun x jumpa...paling best part ni;-

" awak dah kahwin ke?"
" Malunyer kak..saya belum kahwin lagi..dah tua dah ni..huhuhu"
"heyy...akak ni dah 31 ok..tak kahwin-kahwin lagi"
" ye ker? mcm x caya ok.."
" betullah..."

moral of the story : saya mahu kahwin...hahahaha..


: Kami bertiga :

Rupanya Kak ecah tumpang rumah Kak Lia..kebetulan kak Lia duduk kat kampung Baru..Kak LIa skrg kat JKR Midvalley. Sebelum ni setahu aku,  kak Lia kat JKR Menara Timah.



: Dengan Baizura yang dah sepulu tahun tak jumpa :

Cantik je aku otw balik dari KL si Bai ni text aku ajak makan-makan kat rumah dia kat Pasir Gudang. Nasib kau baiklah Bai, kalau aku stay kat KL tak dapatlah aku pergi rumah kau. so, sebab aku memikirkan yang dah lama x jumpa minah ni since lepas SPM, aku pun mengagahkan diri ke rumah dia. Dah dua tahun dia jadi cikgu kat Pasir Gudang ni sejak kahwin. Siap-siap ala kadar je...then pergi rumah dia. Nasib lah aku familiar sikit PG ni. cuma confuse nak mencari rumah minah ni..Sampai berjemput kat depan Politeknik Pasir Gudang. She cook spaggethi balongnase (betul ke aku spell nihh)...sedapp yang amat...Suka tengok kau Bai..anak dah dua...jeleous jeleous ok....

moral of the story ; inilah kelebihan orang kahwin awal...bila dah 30an..dah senang nak urus anak..sebab dah besar-besar...

No comments: