Monday, March 28, 2011

penatlah nak cakap

i hv something to conteng in this blog. Ia mungkin cebisan yang aku simpan lama. kalau boleh malas nak fikir hal ni. Malas sangat. Sebab ia melibatkan orang kat sekeliling aku. Tapi atas sebab yang aku rasa aku kadang-kadang perlu kan ruang untuk selfish, aku harus bercakap. Harus aku terjemahkan secara tepat.

Once bila kita dah decide untuk sambung belajar waktu tengah sibuk dengan beban kerja, nahu tak mahu kenalah adakan ruang untuk selesaikan beban tugasan setiap subjek. Tapi bila melibatkan tugasan tu perlu disiapkan secara berkumpulan, kalau boleh janganlah lepas tangan. memanglah boleh siapkan kalau betul-betul focus untuk dua hari. Tapi fikir tak, sekarang ni dah nak masuk final exam. 3 minggu before final, kita ada test every week?? check tak jadual final exam?? how gap between subject quite close. Tak sama macam sem lepas. This reason cause after diz sem, kemasukan semua start bulan Sep. cause nak selaras dengan Uni kat overseas.

Please lah, jangalah selfish. Everybody have problems too. Tak perlulah nak bagi reason workload kat office banyak. Then boleh pulak keluarkan ayat yang sangat hot. aduihhh, tolonglah. Tak kira lah orang tu banyak kerja or tak kat office, please lah jangan lepas tangan ok. Aku ni dah tak macam dulu, x cepat tangkap dah. Sekarang GB aku agak kurang, sebab bukan nak fokus pada study je. Banyak lagi aku kena fikir ok. Jadi aku tak suka buat kerja last² minit.  Boleh tak jangan pentingkan diri sendiri?? Tugas yang aku bagi senang jek, cari detail drawing. that it. calculation aku boleh buat siap dengan detail lagi. Tapi itupun susah nak buat. Itu baru satu subjek, lain-lain subjek pun sama. Part yang diberi tu buat sambil lewa. Aku juga nak kena betulkan. Cubalah fikir, ini semua ada markah. Final punya markah sangat tidak membantu (aku bercakap dari kajian pengalaman keputusan aku yg lepas). Lainlah kat poli dulu. struggle kat final, boleh dapat A. Tapi kat UTM tidak. Sebab tu aku ada sikap selfish untuk markah aku sendiri.

Dalam hati ni, nak je tukar group. Boleh je kalau aku nak. Tapi tak sampai hati. Takpe, tengok lah nanti....one day bila aku transfer pusat belajar kat KL, tengok lah korang (huhu, gila x puasa hati). takde lah, aku cuma harapkan contribute korang je. kalau buat tu, biarlah semegah. Aku memang tak suka last minit, memanglah tak perfecionist. At least tak gelabah (sebab aku yang akan gelabah). Dah lah final quite near, dengan tak study happpe pun. Presentation ko nak buat..tapi yang prepare aku lah kan. Nak harapkan korang???huhuhuhu..sedih. Hope berubahlah. Setiap orang ada beban kerja dan masalah peribadi sendiri. Tapi satu jek, once kita dah decide utk ada apa² komitmen (x kiralah dlm pelbagai aspek pun), cuba adakan ruang dan adakan sikap komitmen utk perkara tersebut. Bukan lepas tangan kat pihak lain!






No comments: