Wednesday, May 4, 2011

meaning of life

Lama sangat tak bukak blog ni. A bit busy 2 minggu ni. Office pun dah 2 minggu aku tak jenggah (huh, mcm office mak bapak punya kan). Nasib aku ni ada cuti tanpa rekod, haruslah seronok. Terima kasih kerajaan Malaysia. Terima kasih lah bos kerana meluluskan cuti ku. Walau dah last2 minit aku apply cuti tanpa rekod tu, tapi berjaya juga dililuskan.

Dalam tempoh 2 minggu ni banyak benda yang berlaku dalam hidup aku ni. Kejutan demi kejutan. Ada yang gembira dan ada yang duka. Tapi apapun, aku lalui dengan penuh tabah.cewaaaah, ayat bagi penyedap diri sudah kan.

1. final exam
Alhamdulillah, face juga dengan exam ni. Walau hati ni rasa macam x sedap je, sebab memang sangat tak prepare untuk final. Tapi aku dah temui formula baru untuk study waktu exam, kata kuncinya adalah STUDY SMART. Then sekarang balance 1 tahun setengah je untuk habiskan degree ni. Kalaulah berjaya grad, aku nak buat kenduri. Dalam tempoh ni macam2 aku lalui. Kalau hati tak kuat dan ikutkan hati, mau lama dah aku drop paper tak pun fail kan je paper tu. Nasiblah aku belajar untuk kuat semangat, walau aku tau aku taklah kuat mana. Aku bernasib baik ada kawan2 yang sangat supportive, like cik As n Cik zam. love u much lah babe. 

2. My best friend wedding
my bff since zaman poli till skrg selamat menjadi wife kepada jejaka hatinya. cewahhh. dannnnn i'm the last one yang tak kawin lagi. Tulah memilih sangat. Kalau tak, dah lama dah kahwin. well, put urself on my shoes dear. Baru tahu kenapa dan mengapa. Ini semua soal hati ok. Kalau aku ni matrialistik sangat, dah lama aku accept jekkk. Yang penting poket aku penuh dan hati tak suka pun takpe.  Tapi  Hati aku tak boleh paksa ok!! 

Latsly, hanya kawan2 yang rapat yang tahu. rasanya aku pun dah post kot kat entry yang lepas. Luaahan perasaan je. Cuma untuk tenangkan diri untuk seketika. well, thank u my friends bersama2 di saat susah dan senang. You know who are you kan yang tak putus2 bagi semangat. Life too short. So hargai masa yang kita ada dengan sebaik mungkin. Yang berlalu tetap akan berlalu pergi tanpa menoleh kebelakang. Jadi kita yang tertingal ni, tak kanlah nak mengaku kalah dengan hanya berhenti di situ. Teruskan perjalanan. Siapa tahu ada sinar di hujung lorong itu.

ok, saya dah penat. sebab tak cukup tidurrr (tipuuuuuuuu). 
ada satu paper lagi untuk face...



No comments: