Monday, May 9, 2011

My BestFriend Wedding

yeaaa!!!!my best friend selama 8 tahun sejak zaman Poli telah selamat mendapat tittle isteri.Gembira dan sangat teruja bila tengok dia dimekapkan dengan cantik dan pelamin dia fucking awsome pada mata kasar aku. Ingat lagi dulu2 waktu tu kitaorang 4 orang duduk serumah. Bila waktu tidur mesti borak dulu. Siapa yang akan kahwin dulu, wedding impian..lelaki idaman..gosip pasal boyfren masing-masing..then baru tidur.Now sorang-sorang dah menjadi wife..:-D

Bila pergi kedai pengantin yg bersepah2 kitaorang akan cakap.."hey, aku nk buat tema macam ni masa wedding aku"..sambil merujuk kepada display2 kat kedai pengantin tu. Lepas tu dalam kepala dah plan, kalau dapat buat garden wedding, dengan kaler-kaler yang soft..pergh aku punya majlis lah yg paling meriah kat kampung aku. Siap dah bajet berapa hantaran nak, mana nak buat barang hantaran..bla bla.

Cop...itu cerita 3 tahun lepas. Waktu excited orang nak kahwin, akupun plan nak kahwin tema apa. Now kalau orang tanya aku, akupun dah sangat blurrr gila. Kalau boleh tak nak majlis-majlis ni. Nikah je kat pejabat pendaftar Nikah, then yes i'm someone wife now. Tak payah susah-susah nak fikir tema apa, mak andam, goodies..bla bla. Tapi bila tengok majlis Ita, aku rasa bestnya wedding dia. Memang simple, tapi sangat cantik. But aku still  dengan pendirian, make it simple. cause kehidupan selepas kahwin tu lah yg sebenarnya lebih penting nak handle. Tak nak lah rasa menyesal bila tengok tempat letak hantaran yang harga beratus dalam gerobok dan cakap " eii, kalaulah duit beli benda ni dulu aku simpan buat beli susu/pampers anak aku kan bagus"...

ok skrg bolehlah berangan mcm tu sebab belum sampai waktunya. Tengok kan ajelah yerk, bila turn aku..buat tak seperti yg dikatakan di atas.


ok..panjang dah aku bebel..

lets start how the caremony started .....


: selamat pengantin baru ita:
gilaaa x cantik....cantik  gilaaa



: sangat suka dengan environment masa ni:
meet my anak angkat (cehhh). Qalesh melekat je dg aku.
meet my gila-gila py kwn y kaw kaw kutuk aku (just for fun sbnrnya)...
dan...dapat makan satu meja dgn pengantin, kau aderrr???



: dah bnyk kali ambik berkat:
tapi sampai sekarang belum lekat-lekat
ok fine, dont give up..let's pray.....Allah  listen our doa'



:hantaran dari pihak ita:
semua dia sub kat mak andam..mmg xd masa nak buat.
simple but nice. sebab aku suka kaler ni.



:hantaran dari pihak saff:




: suka sangat masa ni:
sebab semua kawan-kawan yg rapat datang
lebih meriah sebab bawa anak-anak..




: geng gosip waktu zaman bujang-bujang:
have to admit..i'm the last babe..
teringat pulaks note kat FB dahulu kala..damn it TRUE.
xpe, aku ok je...miss the moment we togehter..
gosipp all the nite..



Lastly, i feel soory sangat dengan Ita. Sepanjang preparation dia aku memang tak tolong langsung. (sebenarnya dia banyak sub kan kat mak andam dia, so kerja dia tak beban sangat). Baju Nikah dia pun aku tak sempat nak jahit manik even dia dah bagi sebulan awal. Regret sangat. Aku memang serious busy, itu belum lagi dengan feeling bangang-bangang aku yang kadang-kadang buat aku malas nak buat apa, yang aku tahu aku nak tidur je dan malas nak fikir apa.

Apapun im happy for you babe. barakallah hulakuma wabarakah!!!

No comments: