Monday, July 4, 2011

the amazing Race

tajuk macam nak poyos gilosss.
Then aku ni suka nak buat memoir zaman belajar lah pulak kan.
Sukalah, sebab zaman study ni lah yang best, even mungkin situasi tak sama mcm
study full time dahulu kala. Basically, kami STUDENT.

Last week we all kena presentation subjek TITAS.
Apa yang best short semester ni, subjek-subjek Uni sangat menarik.
Tajuk-tajuk dia topik semasa dan melatih skill bercakap kat depan.
Memanglah kalau kita kerja pun sama, cuma mungkin situasi tu berbeza.

Topik aku best lah, Perkembangan Islam di China.
Secara tak langsung, aku baca empat buah buku berkaitan Islam di China.
Kalau nak suruh aku baca sendiri, jangan harap lah kan.
Atleast knowledge untuk diri sendiri.




Happy gila bila lepas habis presentation...
eventhough masa preparation rasa hangin je pd yg kurang contribute..
Tapi last-last minit ok jekk..
asalkan 1 jek, kena ada kepala yang bagus...baru boleh gerak cepat sikit.
Jantan dua orang tu menyibukk.......
Dan, aku, kak n n kak In berjaya paduk-kan minah sblh aku dgn Kirin.
terbaikkk lahhhh ejen cari jodoh ni.




Kudapan dalam kelas..
Kak Anne buat....
sebab dia baru cuba resepi baru Kak Yan..



Group ni aku paling tak sabar nak kenakan.
Kitaorang ada markah untuk orang yang bertanya.
tak banyak pun, 1 soalan 0.5 markah.
Tapi atleast membantu dalam penambahan markah-markah kan.
Diorang punya tajuk "Sumbangan Tamdun China dalam Islam"




Ni lah manusia yang paling aku nak kenakan.
Sebab semalam dia dah tanya soalan bombastik dan artistik kat group kitaorang.
So, sebelum balik kitaorang dah sound awal-awal study bab diorang ni.
Esok boleh tanya soalan kaw-kaw punya....
Dan macam biasalah, sebab deme ni dah biasa menjawab soalan lagi hebat time kerja.
Jawapan yang Lan bagi, tidak lah memenuhi citarasa soalan aku sebenarnya.
At least tujuan aku nak kenakan dia tercapai dan aku dapat markah.
so, game over...kah kah kah...



Boring sebab tunggu lagi group presentation.
Sanggup aku stay dan study slide group lain sebab nak kenakan soalan.
kalau tak, dah keluar dah aku cari makan sebab laparr gila...
Dan group Lan paling lama. padan muka korang...

Apapun ustazah aku sangat best.
sebab bagi tips exam nanti (ohh, x lama dah ni).
Then dia mcama proud tau sebab preparation kitaorang bagus.
penguasaan kitaorang dalam topik-topik setiap group pun baik.
Sebab experience dia sebelum ni, student part time mcm kitaorang
buat kerja carca marba..so nampak dia betul-betul proud.

wahhh, ku bangga  lah sekejappp..
Tapi haruslah buat betul-betul.
Ini je lah nak score A. Nak harapkan Final,
takut tak membantu pulakkk...
Sebab budak perdana cakap, subjek ni susah nak socre.
Sebab objektif kan, lainlah subjektif....

Dannnnnn
1st time kot aku rasa cikgu-cikgu Cina yang annoyying tu
tak buat bising minggu ni...wahh kelasss kau.
even masa diorang presentation tu, bahasa melayu tak jelas.
tapi masih boleh faham...
dan ustazah puji sebab bukan bahasa google...

lepas ni kena ready untuk presentation Subjek Etika dan BI pulak
Etika aku still blur nak buat tajuk apa ni..
Banyak sangat tajuk isu semasa, tapi takut tersama pulak.
Good luck lah miza!!!

-end-


pss: hidup aku mungkin boring/skema (gila x suka words skema ni) dan tak se-happening kamu..kamu..dan kamu..
tapi ada aku kisah??





No comments: