Monday, July 18, 2011

Presentation week

Last week adalah minggu akhir lecture. So dua hari aku busy dengan presentation. ewah, macam busy bebenar lah kan. Aku bajet this week final exam untuk short sem ni. tapi oleh sebab #Bersih, exam kena tunda start 28hb ni. Itupun gara-gara kelas kat UTM KL time #bersih tu batal. yelah, semua lecturer dari JB kan. Time tu, nak pergi KL punyalah hazab kan. So, deme kat sana tak de kelas time tu. Bagus jugaklah kan, atleast kitaorang yang kat JB ni boleh prepare molek2 sebelum final exam kan.

Untuk firts day subjek, lecture BI aku dah bagi rule pemakaian. Kena kemas etc n formal. diorang decide pakai baju kurung. aku sebenarnya rimas gila. Eh, bukan nak kerek ke apa. Sebab aku ni hari-hari g kerja pakai baju kurung. So, kalau wekend pun kena pakai baju kurung..rasa boring. Tapi aku pedajal Mas suruh pakai kebaya. wakakakaka, gelabah dia nak cari. Nasib kau bijak, tak ikut cakap aku.




1st day: sabtu
lokasi: Bangunan Fakulti Kej.Mekanikal UTM
subjek: Advanced English For Communication




kak in nampak gomukkk
tp sebenarnya aku yg lg gomuk dr dia...



pun sempat camwhore....


camwhore gila...


baru nak datang kan...
aku pedajal dia..
last-last minah ni dtg lambat....



sesi raptai lah pulak kan





2nd day
Lokasi: Bangunan Fakulti Kej. Awam UTM
subjek: Etika Profesional


my best buddy ever



motiffff???
penuh dengan nilai estetika yg tengah2 tu..
selalu dijadikan 'subject' utk digosipkan



group-group inspektor polis
hubby kak anne pun se-group dengan inspektor ni..
seronok tgk laki bini sama-sama belajar ni...




diorang punya slide ttg corruption oleh seorang pegawai tinggi polis
one thing kan, aku belajar sesuatu bila tgk slide-slide diorang ni..

maksud aku camni tau..
dalam kelas untuk subjek ni bukan dari satu bidang jek..
ada yang profesion guru, bidang teknikal, pentadbiran, anggota beruniform,
private sektor etc...
setiap bidang kerja tu, cara penyampaian dan susunan slide tu berbeza.
Tak sama dengan profesion teknikal (sebab aku biasa yg ni)
tu pendapat akulah bila buat perbandingan.
interesting-lah, learnt something luar dari dunia yg biasa pada kita.



Yang masukkan tangan dalam poket aku punya lecturer
nama dia Dr.esa
sangat out of spoken.lagi -lagi subjek ni byk isu semasa
main bantai je cakap. tapi seronok dowhhh.
Orang solek lebih-lebih pun tegur
"apasal kau mekap tebal ni?"

group kat atas tu coursemate aku.
time tu ada sorang mamat ni, aku rasa kontraktor kot dia ni.
Diorang punya tajuk pasal isu kontrak kerajaan yg bocor.
actually diorang present base on yg terjadi dlm jabatan diorang ni.
tapi mamat ni bagi soalan yg bombastik pasal perolehan kerajaan.
aku fahamlah, mungkin sebab kerja dia involve benda-benda mcm tu.
Cuma mamat ni silap kot pemahaman dia tentang 'subject' yg dibentangkan.
tapi masa tu agak hot lah jugak dalam kelas aku ni.
siap En.Tuah cakap "kalau kita nk argue pasal harga kontrak, sampai petang pun tak habis"
 satu kelas tepuk tangan. kalau ada yang tak faham, jumpalah deme ni kat office.

Itu belum berkaitan dengan isue Ahmad Sarbani.
tapi seronok, sebab once kita lain latar belakang, bangsa dan agama.
pendapat kita mungkin lain-lain.
tapi, base on subjek Etika ni sangat bagus untuk semua profesional kat Malaysia ni.
semua org tahu, tp dalam realitinya..ada keciciran.





group kami
btw muka aku, mas n kak in memang ada pada setiap subjek
why??sebab kitaorang register awal..
tu yang dapat sekelas..
kali ni muka baru adalah kak zita, dia dr HR punya course.
suka dia, sebab dia sgt soft spoken
sngt kontra dengan aku n the group y gelak pun tak hingatttt...


lastly, sempendek ni memang best. Mungkin sebab kita campur dengan course-course lain. then dapat kenal dengan macam-macam orang. Pernah kau rasa rimas bila orang sebelah ko asyik toleh tgk ko? aku rasa. Tak tahulah kalau aku perasan sendiri. tapi mamat ni asyik tengok tempat aku je, tak tahulah kan kalau dia ada penyakit memang suka pandang sebelah kanan kalau rasa sengal-sengal kepala. Tapi aku memang rasa rimas gila. satetment akuni nampak macam poyo gila, tapi aku memang rimas kalau subjek tu.

Tapi seronokkkkkkk.....sebab geng kami sibuk usha2. paling best sebab dapat jadi egen carik jodoh. ewah. Itu antara Kirin and Leni dalam subjek TITAS. as perempuan, aku memang suka dengan Leni tu. sebab dia mmg cantik, sopan, lemah-lembut, soft spoken..so, kitaorang paduk-paduk kan dengan Kirin. So far ok.

itu je untuk sem ini. best gila sebab walau tak sampai 8 minggu pun belajar, belajar banyak benda. Good luck lah untuk diri sendiri. !!!


No comments: