Friday, August 12, 2011

Faith on Friday


Last day baca moon punya blog
Dia cerita dan dalam pada masa yg sama ajak kita menghayati makna surah Al-Quran
For those yang selalu baca blog dia, akan tahu kisah Norma dan Talib
Semoga Norma diberikan kekuatan untuk terus hidup dan sihat kembali. AMIN.
Buat Talib, semoga saudara diberikan kekuatan dan kesihatan yang berkekalan.
Ada sesuatu yang Allah sembunyikan disebalik apa yang berlaku.
sangat 'touching' bila membaca kisah mereka.


i'm used to recite Surah Al-Waqiah every night (ada jugak lobang-lobang)
Surah ni seorang ustaz bagi sedikit ilmu dia untuk di sharekan.
Ilmu ni aku dapat waktu aku pergi kursus kepimpinan tahun lepas.
katanya untuk menambahkan rezeki agar tak putus-putus.
baca surah ini setiap malam. Insha Allah rezeki tak putus-putus.
Tapi sayang, aku memang tak pernah tahu isi kandungan makna surah ini.

Pagini aku dapat sedikit ilmu bila membaca makna surah Al-waqiah ni.
Tentang hari kiamat, alam syurga, neraka.
Tapi yg aku takutkan sekarang...aku dalam golongan yg mana?
akhir surah ini, menyuruh kita beristighfar kepada Allah.

-end-




No comments: