Wednesday, October 5, 2011

saya setuju dengan kenyataan Cik Epal bahawa Kimchi itu bukanlah sedap Melampau


Tadi aku baca blog cik epal ni.
Glamer dia sekarang ni.(tapi dia memang glamer pun)
Lagi-lagi bila Najwa Latiff yang nyanyi lagu Muka buku tu..
kasi extra credit kat dia dalam HIP semalam
tak caya, gi carik Berita Harian edisi 3 oktober 2011.

dia share pasal kimchi.
sekarang ni mentang-mentang K-pop, semua pun nak Kpop
Dari movie,drama,pakaian....sampailah makanan kan.
sampailah cik epal ni tulis entry 

First time rasa KIMCHI. Aku mati-mati lah ingat KIMCHI ni sedap melampau


akupun berpendapat yang sama..
even dulu terpengaruh gila sampai bengkak-bengak mata tengok 
Drama Auntum in My Heart and Winter Sonata
Tapi bila dah masuk alam kerja dan sekarang separa belajar..
aku tidaklah fanatik sangat nak follow Drama korea ni.
haisyy, demam Korea ni dah sampai ke orang tua.
Destinasi Holiday pun nak pergi Korea
gara-gara anak-anak selalu tengok drama korea.
indirectly, cambah minat orang nak tengok negara diorang...see :-D

ceritanya begini.
Haritu pergi Midvalley.
konon nak tengok Smurf
Tapi, perasan eh takpelah dulu..kita makan kat food court yok.
member nak makan Jappanese Food.
Tapi aku cakap, eh why not you try korean food ni.
Macam best bila tengok presentation dia punya display.

member pun terpaksa rela ikut cakap aku.
tapi takpelah, sebab member memang suka mencuba makanan
layankan je lah aku ni.
walau sebenarnya aku nak rasa kimchi tu apa rasanya..







tekak aku memang gemar sizzling ja bila sampai-sampai kat sini.
Tapi aku tak makan meatball tu
tekak kembang though.
avoid segala sosej. meatball yang jadi mangsa.






yeahhh...inilah menu member..
Tahu apa aku rasa...
ikan tu tawar kemain..(tekak orang melayu jawa mmg camni)
kimchii pulak..perghhhhh....kembang-kembang tekak aku ni.nasib rasa sikit.
Tapi, makanan diorang bagus. Sebab ni semua rebus-rebus.


kesimpulanya
KIMCHI ni tak delah sesedap mana macam yang kita biasa tengok drama korea tu
ia cumalah kubis campur lada cili tambah cuka(yela kot,aku main teka je)..pastu peram..









No comments: