Wednesday, December 7, 2011

Puasa Sunat 10 Muharam



Minggu lepas aku terfikir kenapa ustaz kat radio dan beberapa orang kat twitter tweet berkali-kali menyuruh  berpuasa 9&10 Muharam. Dalam hati terdetik hari apa tu. Bila dah cakap berkali-kali, aku pun dengan semangato google kat internet. Then baru tahu itu adalah hari Asyura' 10 Muharam. Cuma kita disunatkan untuk berpuasa 9Muharam untuk membezakan antara orang Islam dan orang Yahudi. Sebab orang yahudi pun berpuasa 10Muharam tu.

ce klik sini



Kebetulan Zam dan Ziha puasa jugak. So kitaorang decided untuk buka puasa bersama kat Angsana. Since ada orang tu nak cari barang untuk hantaran dia. Oleh kerana kitaorang naik motokar asing-asing, zam pesan jumpa kat surau jek. Fahamlah aku yang kita kena solat maghrib dulu then baru melantak. Nasib aku dah siap-siap bawa bekal roti dan mineral since dah dapat agak pattern dia memang macam tu. Good girl. Sebab tahu kalau borak mesti lama kan. Apa guna menahan lapar dari siang, tapi amalan wajib tak buat. eh, aku tak pandai, ni cuma sampaikan dari orang-orang yang berilmu.

Kitaorang decided buka kat Imano's level 3 kat Plaza Angsana. Oleh kerana nasi ayam penyet Ria kat sini tak sedap, trylah tempat ni satu level je. walaupun memang tak ada orang, entah budak tu cakap yang waktu malam kurang orang. tapi ok gak, sebab kitaorang boleh memekak. Privacy sikit.ahaa.....lah sangat





konon nak rasa macam Hawai ada payung





budak waiters to cakap zam adalah nurse
erk???? 
muka dia macam org yang kerja hospital kot. lembut-lembut..
padahal dialah org yang paling garang kat site.





Imano's people

ala-ala western, tapi Nasi ayam penyet ada disini!




lemon tea presentation

i like!!




fritter

baru aku tahu nama modern dia..mwhahaha
ni jemput-jemput  udang lah weiii....
zam siap google lagi kat internet time ni.
well, orang putih memang tak pandai buat. orang melayu juga yang pandai.
zam, orang cina pandai tak?? erkk




Nasi ayam penyet Imano's
biasa-biasa jek...

Ria lagi juicy ayam penyet dia...





nasi ayam panggang





keep updating.....


Dan memang benar yang kitaorang chit chat memang lama. sampaikan aku terlupa yang aku ada study group malam tu. Paling best sebab cerita tentang blog-blog yang kitaorang baca.

But people, kalau nak rasa Nasi Ayam penyet yang sedap kat JB adalah di LC Catering kat Giant Taman Universiti. Situ lagi sedap than kedai ni dan Ria.


p/s: jangan lupa project bungee jumping kita kat sunway lagoon ziha!!



3 comments:

zylang said...

aku pun x sure my future MIL reti buat ke x
yg pasti aku kene start blajar nih
yer.. pasal bungee jumping tuh mmg kene diingatkan selalu sb nt memasing x dpt g...

Anonymous said...

Saja nak tanye, ari tu puase brape hari. 1 hari ke 2 hari.

Dari sudut Hati kecilku said...

zylang= hehehe, ko kena ajar MIL ko lah. kate nak jadi menantu kesayangan..haruslah confirmkan balik bungee jumping tu. impian beb. kau nak join??jomlah weiiiiiii time single lagi.karang dh kahwin, kena gari.

anymous: dua hari lah...