Sunday, February 26, 2012

My first week!


Alhamdulillah reached 6 semester which is last semester for my third year!!
(a.k.a poyo je lebih, orang lain dah grad dah pun..;-p)

next year will be my Last Year! Then grad..Insha Allah. If Allah will.
Hah, semput nak perabiskan..
Yeaaa..dah masuk killer subject civil. So sila prepare mental dan fizikal...

Orang lain dok sibuk jaga pointer (ni kawan-kawan aku kat KL selalu buat), drop subject-subject tertentu untuk dapatkan best pointer. Tapi kitaorang larung jek. Yang penting lulus. Nak repeat paper untuk dapatkan best grade, itu fikir bila dah habis buat PSM ye.

Masa pukul 1pagi dapat sms dari space informed tukar kelas untuk sem ni. Mula-mula macam tak ambik endah. Sebab dari awal belajar sampai lah last sem belajar kat tempat yang sama. Tapi bila pagi tadi tergerak hati nak buka message yang smapai pagi buta. Phewww, tukar kelas seh. Cuma bila dia tulis nama fakulti tu, aku mcm bajet-bajet yang depan library. Tapi aku try confirm kan dengan orang yang lebih arif lah kan. Aku dahlah masuk kelas 10 minit lambat. Jadi haruslah tahu kat mana nak lokasi, jadi senang sikit supaya tak menjajau nanti.

Tingkat 4 beb kelas aku! Confirm akhir sem ni aku kurus (lah sangat!)....Membebel lah juga kenapa kelas tukar kat fakulti  lain. 


Ok, let's list down apa kebaikan belajar kat Faculty lain ni (fikirkan positif);-

a) Opposite library---> Oleh kerana azam sem ni mewajibkan diri work harder dalam study (yelah sem lepas sangat tak bagus result aku, INSAF lama sikit), anggap je ini hints je supaya rajin belajar ! Merajinkan diri untuk study kat library.

b) Dekat dengan Masjid----> Biasa solat kat surau FKA je kan. atleast boleh solat kat masjid dan berjemaah. Memanglah kena menapak sikit. Atleast setiap tapak nak ke masjid tu kan dapat pahala.

c) Boleh kuruskan badan! ---> ayat ni macam sarkastik je kot. Poyo je nak kurus. Tapi memang mula-mula azab lah kan. kelas adalah kat tingkat 4! memang membebel lah masa naik tangga. Tapi kalau result hujung sem boleh kuruskan badan kan dah bagus. Tapi macam poyo lah kan. Sebab pergi kelas bawak stok makan banyak gila! kalau aku tak bawa pun, boleh ngendeng orang lain yang bawa stok makanan banyak gila!

d) Ada meja yang besar! ---> Frankly speaking, selama ni cuma belajar kat kerusi yang ada meja lipat. kalau subject design ke, yang memerlukan review note lain sampai jatuh-jatuh buku. Then calculator(sejak zaman Diploma)  banyak kali jatuh. Tapi kat sini dapat meja besar!! Nanti time subject Analysis Structure dan Design Steel/wood boleh letak banyak-banyak buku atas meja!<----- bajet mcm pandai lah kan letak byk2 buku atas meja.

e) Ada kerusi yang best ------> So kalau rasa nak mengantuk, boleh je landing. (hahaha)

f) Toilet kat sebelah kelas je-----> Rasa nak terkucil boleh je pergi tak sampai 5 minit. Sebelum ni sempat lah mencuci mata kan. Sekarang tak ada ok. Tapi tadi Nafi termasuk toilet ladies, takpe maafkan je.

Ok, diri sila lihat list kat atas. gembira bukan? Ok, saya puas hati (belajar untuk bersyukur).

Tapi, saya tetap sukakan kelas di M47...

Bersyukur ok. Atleast masih kat UTM lagi. Dari kawan-kawan aku kat KL, kelas diorang kat UIA Gombak. Menjajau-jajau aku masih lagi kat UTM, diorang???? Ok belajar bersyukur Miza!!




Lecturer Analysis Structure aku cakap kelas ni selesa..
Sebab whiteboard besar dan ada 3 panel! dia suka menconteng!
Oklah, meja pun besar...

pssst: Next week i dapat spek mata baru...yehaaaa..;-p





3 comments:

Anonymous said...

good luck and all the best

Dari sudut Hati kecilku said...

Ameen
Much thankx :)

Dari sudut Hati kecilku said...

Ameen
Much thankx :)