Friday, February 10, 2012

Sungai Lembing



Hanya 60km dari bandar Kuantan, boleh sampai Sungai Lembing! Tempat ni sangat cantik dan sangat tenang. Dulunya tempat ni tempat perlombongan bijih timah. Kalau nak tahu sejarah, harus datang sini! ok, dah macam skema pulak..Sekarang dah tak susah, sebab banyak guest house kat sini.


i Love nature!




we're History lover. Don't You?
:-p




exciting face!
Nak style macam Dian Pelangi..Tapi dah mcm student Indon yang aku jumpa kat PSZ.



Jenis batu!
Teringat lecturer Geology aku---> Dr.Eddy dan PM.Md.For...




Macam dalam lokasi sebenar!



Having fun with my siblings, Best!
Bukan senang dapat spent time sama-sama




Puas hati!
Sebab haritu masa team building Jabatan aku, kena tinggal bas...(sampai sekarang jadi bahan cerita)




Lokasi sebenar Perlombongan Bijih Timah 




Sungai Lembing ..
Feeling nak mandi, tapi tak boleh...



Gayat!
adik aku ni kalau dia tengah happening mmg macam ni. Tapi kalau tengah merajuk, hampehhh...




Ambik kau! Baling batu je lah kita ye..




Mee Jawa kat sini tersangat famous! Sedap!
walaupun kat sini tak ada orang jawa ye...



Yupss, lately ni aku suka sangat berjalan. Cuti semester aku penuh dengan aktiviti berjalan sahaja. Annual leave aku banyak, so itu aku tak kisah sangat. wah, berlagak siot. Wajiblah susun aktiviti setiap minggu sampai naik semester baru (tak sabar ni) sangat lah kan. 

Suka kot berjalan dan tengok tempat - tempat orang. Sebab ada certain scenery dan culture diorang tu tak ada kat tempat kita. That why aku punya wish tu nak pergi tempat-tempat yang mundur macam Kemboja,Myanmar, Laos ke kan. Sebab tu suka tengok rancangan "dunia tersembunyi" kat TV3 tu. 

Lepas ni nak pergi mana pulak kan?? Rasa macam nak pergi Perak lah. ehemm. Maksud besar nih. Macam banyak tempat best je kat sana. Gua Tempurung? of course nak pergi. Harus kah drive (harus fikir 50 kali). Tapi dah ada mak supir saya ada kat sana. Ok, game!


p/s: Percutian/perjalanan ini ditaja oleh mak saya ...Terima Kasih mak!



2 comments:

Anonymous said...

Bagus la awak... great family..
g jalan same2 g holiday same2...
such a lovely family...amin

Dari sudut Hati kecilku said...

Thanks. Amin