Tuesday, June 19, 2012

Sentimental memory



Tadi tengok gambar-gambar lama masa baru-baru masuk belajar sampailah sekarang ni. Kitaorang (aku and the gang's) ada satu tabiat suka ambik gambar setiap minggu. Motifnya cuma untuk kenangan suatu hari nanti. Kiranya every semester tu ada kenangan lah kononya. kalau classmate kitaorang tu memang dah tak heran lah tetibe macam syok sendiri nak ambik gambar. 

Lama tak tengok gambar-gambar dulu. Rasa nak gelak pun ada. Dulu zaman muda-muda aku kat FB, sukalah nak upload gambar kat FB. Nak add/accept  banyak-banyak kawan.Tapi bila dah ada kesedaran tu, aku privatekan banyak gambar. Selected friends je (yang aku kenal sahaja). So, bila tetibe sejak dua hari ni group page class batch aku tengah bising-bising, aku pun tengoklah gambar-gambar lama. Rasa nak gelak okay tengok gambar mmasing-masing.

Ironiknya, dulu aku kuruslah sikit. Tak pandailah nak melawa sangat. So, haruslah aku gelak tengok muka sendiri (oiii tu tak tengok zaman Diploma). Lepas tu tengok gambar Kak in's . dulu chubby, sekarang dah kurus. Aku pulak dah gemok. Ok lah, sekarang dah boleh terima kenyataan. So, aku rasa confident jek dengan size aku sekarang. Aku hafal lagi kot tempat,waktu,subject apa. Lepas tu tengok muka-muka kat gambar tu. Daripada kelas aku 40 lebih sekarang tinggal 30 sahaja. tengoklah nanti time grad, tinggal berapa orang. huhuhu. Takut okay.





Rindu zaman ni.
Masa ni zaman sem 1 lagik. Outing geng-geng kat Tebrau tengok movies apa aku dah tak ingat dah sebenarnya. Rindu dengan Capiq. Time flies faster!! Capiq dah setahun kahwin. Diapun tak ambik sem ni. Cinta MRIC dengan student UTM full time. Ada kenangan tu kalau ingat balik diorang punya kisah cinta ni. Debab dah setahun lebih kahwin. Mas baru jek. Shuk nxet year. So my turn??? come on Miza..come on...





one of kakak's kesayangan..kak Ila..
Masa ni aku rasa kurus gila..tak kurus pun.aku mana pernah kurus pun.ahaks.
Masa ni Sem 3  kalau tak silap. Kelas malam Geotechnic  kat makmal. 
lecturernya memang snagat terkenal dikalangan kitaorang. ahaks...kenapa?
Aku kalau dalam kelas lecture's ni aku tak rasa macam belajar Geotehnic. Sebabnya macam dalam forum/ceramah tentang perkongsian pengalaman belajar kat overseas, cita-cita asal nak jadik api. Lepas tu, perkongsian cerita macamana Teori Terzaghi tu dapat. Asal usul Terzahgi, kiranya separuh kelas banyak dengar cerita. Ni aku ngumpat ke???? Tapi aku dah ambik hati dia balik sebab pergi course kahwin yang husband dia manage 2 tahun lepas. Siap offered aku lagi kerja part time dengan dia.




Semester 2!!
Subjek Geologhy..
Aku suka subject ni, sebab lecturer best dan sampai sekarang ingat nama diaorang.
Ni kat makmal Geologhy, kitaorang kena cam jenis-jenis batu dan sifat. sebab lepas tu kitaorang ada test pengecaman batu...



Sentimental value lah sangat. 
Ada banyak lagilah gambar kenangan. Tapi aku rasa macam gambar tu zaman jahiliyah aku lah kot..Apapun, kenangan tetap kenangan...will miss the moment as a student's one day!!! So pada yang tengah belajar, appriciate lah moment-moment bergelar pelajar. Sebab anda akan rindukannya! Even bila wekend aku tak pergi kelas aku dah rasa boring. Seminggu okay lagi, masuk minggu kedua...boringgggg siottttt. Nak merempan tak tentu pasal kat shopping mall dah tak zaman. So, fikir-fikir kanlah.





No comments: