Sunday, December 2, 2012

Be a Tourist Guide



Sejujurnya aku bukanlah orang yang terbaik untuk merancang melancong dan berjalan ni. Last minit baru google segala hal. Untuk mengharapkan aku merancang pergi ke sana sini (dengan proper), jangan harapkan lah aku buat masa ni. Tapi insha Allah boleh dilaksanakan. (intro ku tak boleh blah). Last minit planning memang terbaik bagi aku buat masa ni.

Walau ku sibuk dengan sekolah (1 month left, huisyyy busy sebenarnya). Tapi curi dan cari masa bila ada kawan dari jauh datang minta jasa baik untuk dibawa berjalan-jalan guna public transport ke seberang tambak Jumaat lepas. Susah lah nak say "NO". Sebabnya weekday! Merasalah kan aku bawa diorang berlari-lari macam apa kat Imigresen dua negara ni sebab nak berebut bas kuning! (epik gila). Merasalah naik MRT (walau confuse nak touch screen masa nak beli tiket dari Bugis). 




Pemandangan kota singapura memang tidak menghampakan!




Raffless Place..
Nice view...
Depan tu adalah Merlion Park.

p/s: aku jalan je kot. Tiba-tiba jumpa tempat ni.




gila best!




kita close lah eh..
Yang ni epic gila.....;-p




Merlion...nice to meet you again!
Panas jangan cakap...kitaorang je pelancong Malaysia.
yang lain tu pelancong Indonesia, Filipina, Jepun & Thailand.




oh yea!


oleh kerana mereka ini 'kaki shopping'...makanya aku hanya bertahan di dalam ini selama sejam sahaja.
Yang selebihnya aku tunggu di tepi jalan sambil 'menjaga' barang-barang  belian mereka.




Oleh kerana 'abah' cancel kan kelas ganti malam tu..
makanya aku membawa mereka berdua ke Legoland walau dah hampir senja.
Oklah kan dapatkan gambaran awal.




Selepas itu aku membawa mereka ke Puteri Harbour walau dah malam ...
Berhajat pergi ke Hello Kitty Park di bersebelahan di kawasan ini, tapi dah close.
jadi lah ye...


Esok nya aku sebagai tourist guide tak dapatlah mengikut mereka ke USS pula. Sebabnya aku perlu menghadirkan diri ke kelas yang menjadi komitmen ku (sebab sedar aku bukanlah bijak dan pintar sangat). Sebab lain juga kerana aku juga dah pernah sampai ke sini hujung tahun lalu . Dan...kalau ikutkan janji dengan adik, kalau dia dapat best result PMR tahun ni, nak bawa dia ke sini. Makanya...kita tak payahlah mengikutkan hati sangat ye.

p/s: super duper sleepy....tapi oklah. Still boleh manage masa aku.


No comments: