Thursday, April 18, 2013

sosial time


Dah lama aku tak bersosial dengan housemate. Memang tak pernah pun. Konon macam busy lah kan. Sejak aku start masuk semester baru, aku rasa dah jarang aku duduk lepak tengok tv dengan diorang. Kalau ada pun just tengok cerita drama hingga hujung nyawa haritu je. Makan jap, pastu masuk bilik memerap. Diorang ajak pergi tengok movies or jalan pergi bazar karat pun aku tak mahu. Penat + ada kerja yang lebih utama nak kena fokus. Padahal adakalnya aku menghabiskan masa untuk tidur sampai ke subuh lepas solat isya'.

Then bila aku dengar diorang nak pergi bazar karat dan aku cakap;

" akak nak join boleh?"

Muka terperanjat mereka berdua. Tapi excited. Sebab dah lama tak meghabiskan masa bersama. cehwah.
Daripada kau layan perasaan kau yang ntah papa, baik kau cari alternatif lain untuk ignore perasaan tak tentu hala tu kan. Walau sebenarnya kau tak nak pun berjalan malam-malam ni.

Kebiasaanya aku cuma spend time pagi ahad (kalau tak ada kelas + balik rumah mak aku) pergi berjogging kat Bukit Indah. Then pergi pasar Perling (bajet mak mak lah kan nak masak). Balik rumah buat apa yang patut. Itulah je kot yang aku mampu nak buat sekarang. Nak ajak aku jalan pergi mall, not so me lah sekarang. Dulu boleh lah. Sebabnya waktu office hour pun aku boleh merayap. Tunggu aku cuti panjang sikit, baru boleh buat aktiviti berkelah + bbq kat pantai ye adik-adik. 






Siapa yang belum tengok cerita Oblivion ni dipersilakan tengok. Serius best walau theme Sains Fiksyen. Walau duduk kat kerusi depan sekali, aku tetap seronok nak tengok. Otak kau berfikir tau tengok cerita ni.



No comments: