Wednesday, January 14, 2015

New Year 2015



Beberapa minggu telah berlalu. Senarai kesyuuran 2014 pun dah banyak aku catatkan dalam ingatan.
2014 has a wonderful year for me. 

Firstly sebab berjaya grad on time with good CGPA (sebab bukan dapat dekan) atelast 3.0+ above Alhamdulillah. Pengalaman study during trip kat overseas memang tak dapat dilupakan. Esok nak exam, hari ni masih kat Pekan Baru joli joli. Alhamdulillah berjaya departure dan ambik exam dan dapat A+ for that subject. Of course i'm happy.

Secondly aku dapat buat outdoor activity yang dah lama aku impikan. Sebelum ni terpaksa hold sebab ada komitmen yang lagi penting. Iaitu Studyyyyyyy! Kalau dapat pun, sepanjang aku study aku curi-curi masa nak pergi contohnya macam Broga dan Bukit Tabur. Hidup tak payah skema sangat, so i did it. Senarai gunung untuk 2014 je;

1. Gunung Lambak (January dengan student UTM)
2. XPDC Hutan Simpan Endau - Rompin (April, Pontian Outdoor Community)
3. Gunung Ledang (Mei, Pontian Outdoor Community)
4. Bukit Sisek & Pelepah Kiri , Kota Tinggi (Jun, Pontian Outdoor Community)
5. Pelepah Kiri, Kota Tinggi (Buka Puasa, Jun, Pontian Outddor Community)
6. Gunung Pulai (Julai, Pontian Outdoor Community)
7. Gunung Belumut - sampai CP 2 (Ogos, Trip Singaporean)
8. Gunung Pulai (Ogos, Usrah Gang)
9.XPDC Gunung Charlie-3boundries-Gunung Yong Belar (Ogos, Naza Group)
10. XPDC Gunung Kajang - Pulau Tioman - (September, Group Setia)
11. Gunung Panti (October, UTM outdoorian)
12. Gunung Belumut night trekking (November, Adventure Outdoor)
13. Gunung Lambak (Plan B sebab tak jadi pergi Gunung Gua Rimau) - (Disember, POC)
14.XPDC Gunung Muntahak via Petri Jaya (Disember, Johor Outdoorian)
15. Gunung Arong (Disember, POC)

fuhhh..lap dahi. Itu yang mak aku membebel tak sudah. Tahun 2015 aku nak slow sahaja hiking. Tak mau nak kejar-kejar sangat. Tak lari gunung dikejar kan.Simpan duit menabung untuk future dan renovate rumah, insha Allah.

Bila dah terjoin outdoor for sure terjoin sekali dengan group runner kan. Makanya senarai running event yang dah join 2014, tapi tak sebanyak hiking lah sebab passion tu kat hiking lebih.

1. Sundown Malaysia Night Run Nusajaya 12 KM (Jun)
2.Engineer Run, 10KM (Setpember)
3.Love Walk For Malaysia Day, 3km (October)
3.Larian Sempenna Hari DYMM Sultan Johor, 10KM (November)

Paling penting, komitmen dalam usrah pun makin komited. Ditambah lagi dengan memegang tanggungjawab dalam satu unit bawah ikram. 

Untuk 2015, tiada apa yang lagi penting. Tapi semoga Allah beri peningkatan iman dan akhlak seiring dengan penambahan usia. Diberikan kerjaya yang diimpikan dan keluarga yang bahagia dunia dan akhirat. Perjalanan hidup penuh ujian, tapi aku anggap segala ujian 2014 tu sebagai yang indah-indah sahaja. Sebab tanpa ujian itu, tidak lah aku dapat muhasabah diri dan koreksi kelemahan diri. 

May Allah ease every single step in 2015. Amin Alluhama Amin. Insha Allah


No comments: